Iz budućnosti u sadašnjost

Svjetska premijera Nissan Bladeglidera: Električni auto konstruiran prema vojnom avionu

Edi Prodan

Savršena aerodinamika - Nissan BladeGlider

Savršena aerodinamika - Nissan BladeGlider

Električni Bladeglider za čiju je konstrukciju poslužilo iskustvo vojnih zrakoplova do »stotke« stiže za 5 sekundi, a bit će i predložak za osmišljavanje budućih Nissanovih elektromobila



Nissan je s finalizacijom svog ekstremnog prototipa Bladeglider SF pretvorio u stvarnost. Prošlog je tjedna naime u Rio de Janeiru prikazan kao gotov automobil nekadašnju studija statičnog dizajna prvi put predstavljenu na tokijskom salonu automobila 2013. godine.


Riječ je bila o svojevrsnoj modifikaciji vojnog aviona pokretanoj isključivo električnim motorom. Jedna od najvažnijih karakteristika je tako ovjes s uskim tragom prednjih kotača i širim tragom stražnjih čime se omogućuju optimalna aerodinamična svojstva i stabilnost. Vrata su visokih bočnih linija, a otvaraju se unatrag i prema gore zaslužna su za impresivan ulazak i izlazak iz automobila.


Zanimljiv je i krov ojačan je integriranom strukturom za zaštitu od prevrtanja koja nudi spoj otvorenog trkaćeg automobila i sigurnosti coupéa. S obzirom na to da se radi o trosjedu, vozač je smješten u formaciji nalik glavi strijele blago ispred dvaju putnika koji mogu uživati u većem prostoru za noge. Svi putnici imaju panoramski pogled zahvaljujući vjetrobranskom staklu kokpita koje se proteže u krov.




Komande sustava BladeGlidera koje se nalaze na upravljaču spojene su s naprednim zaslonom koji prikazuje brzinu, stanje baterije, način rada za prikupljanje energije i grafički prikaz okretnog momenta. Uz središnji zaslon nalaze se dva ekrana na kojima se prikazuju snimke s kamera okrenutih unazad smještenih tik iza prednjih kotača, s prikazom prostora s bočnih i stražnje strane automobila.


U unutrašnjosti BladeGlidera vidljiva je inspiracija sportskim vozilima, posebno u četverotočkovnim sigurnosnim pojasevima za sve putnike. Sjedala savršeno podupiru tijelo i noge vozača i putnika. Sjedala su presvučena naprednim spojem tkanine i premaza od epoksidne smole, što za posljedicu ima čvrst materijal za odlično prianjanje koji putnicima nudi udobnost, a istovremeno ih čuva na njihovim mjestima.


Pogon ovog automobila – čije su dimenzije d/š/v 4300/1850/1300 mm, s međuosovinskim razmakom od 2800 mm i s 1,3 tone težine – je u potpunosti električan s vrhunskim performansama, tako da mu je za dolazak do brzine od 100 km/h dovoljno samo 5 sekundi.


U Rio de Janeiru za potrebe sudionika olimpijade već prometuju dva Bladeglidera. Kad će se njihov broj umnožiti, te još i važnije – kad će se iskustva dobivena nakon kreiranje jednog ovako naprednog vozila prenijeti na »obične« modele? Ako je suditi i po električnom Leafu koji se odlično prodaje, i uopće na stav Nissana prema mobilnosti budućnosti, na taj odgovor ne bismo trebali dugo čekati.