EX30 dolazi u tri verzije pogona - u najsnažnijoj ima 428 CV i 460 km autonomije, dok se off road opcija tek očekuje
povezane vijesti
Volvo EX30 je električni SUV i najmanji model ugledne švedske marke. Dug je 4,23 metra, širok 1,84 metra i visok 1,55 metara. Prva iskalkulirana cijena mu je oko 37 tisuća eura. Krajem 2024. bit će dostupna off road verzija pod nazivom EX30 Cross Country, s većim razmakom od tla no što je 16,7 cm kod EX30 i plastičnim zaštitama na karoseriji. Trenutno postoje tri verzije: LFP motor i baterija – pogon na stražnje kotače, 272 CV i 344 km autonomije, zatim jedan motor i NCM baterija – pogon na stražnje kotače, 272 CV i 480 km autonomije te najizdašnija – dva motora i NCM baterija – pogon na sve kotače, 428 CV i 460 km autonomije.
LFP i NCM su dvije vrste litij-ionskih baterija. Razlikuju se po kemijskom sastavu katode i njihovim performansama. LFP baterija ima korisni kapacitet od 49 kWh i može se puniti do najviše 134 kW kontinuiranom strujom. Korisni kapacitet NCM baterije je 64 kWh i dopušta snagu punjenja do 153 kW u kontinuitetu. U oba slučaja Volvo kaže da je za prijelaz od 10 do 80 posto potrebno 26 minuta. S izmjeničnom strujom maksimalno je 22 kW. Iako prve dvije verzije imaju istu snagu, ona s LFP baterijom nešto sporije ubrzava od 0 do 100 km/h. Tada mu je potrebno je 5,7 sekundi, četiri desetinke više nego s NCM baterijom. Snaga od 428 KS ovo mjerenje iskazuje u 3,6 sekundi. U svakom slučaju, kad je maksimalna brzina u pitanju, svi EX30 modeli ograničeni su na 180 km/h. Kabina ima jednostavan i čist dizajn. Postoji samo ekran, u sredini, od 12,3 inča. Slijedeći koncept Tesla Modela 3, ovaj zaslon služi i kao instrument i kao multimedijski sustav. U gornjoj traci brzina, položaj mjenjača i vidljivost prikazani su za pomoć u vožnji, dok se ostatak zaslona koristi za tipične funkcije multimedijskog sustava: navigacija, audio, klima i postavke vozila. Operativni sustav kao i kod ostalih Volva je Android Automotive. Kompatibilan je s Wireless Android Auto i Apple CarPlay.
Ima dva prtljažnika, jedan sprijeda koji je mali te omogućuje umetanje kabela za punjenje i trokuta upozorenja u slučaju nužde, a drugi straga od 318 l. Veći je od niza konkurenata, ali znatno manji od Renaulta Mégane E -TECH (389 l) i prije svega Hyundai Kona Electric (493 l). Unatoč nešto manjoj, ali dostatnoj funkcionalnosti, najmanji Volvo je itekako konkurentan automobil.