Foto: TheArsenale
Projektanti i inženjeri uspjeli su osigurati 400 kg potiska što teoretski omogućuje brzinu podizanja s tla munjevitih 19 metara u sekundi, ali je u izvedbi da se izbjegnu sigurnosni izazovi to ipak ograničeno na 4 metra u sekundi
povezane vijesti
Da još jednom obilježe 60-u godišnjicu nastanka jednog od ikonografskih europskih automobila, Renault se udružio s dizajenrskom tvrtkom posvećenoj mobilnosti TheArsenale u jednoj od najčudnijih reinterpretacija legendarnog Renaulta 4.
Naime, stvorili su leteću četvorku. Koncept je prilično jednostavan kućište koje je modificirana karoserija „četvorke“ postavljeno je na leteću konzolu s četiri propelera i sve izgleda kao da je automobil bez kotača postavljen na veliki dron nazvan AIR4.
No, iza tog jednostavnog koncepta krije se veliki tehnološki izazov, prije svega kako stvoriti dovoljno laku konstrukciju koja će moći podići samu sebe zajedno s putnikom u zrak i zadržati se u zraku dovoljno dugo.
Osnovni izazov je savladan tako da je konstrukcija napravljena od karbona pa sve skupa teži samo 170 kilograma. Letjelica je sabijena u kompaktne dimenzije, 4×4 metra ako se računaju i propeleri, s 1,3 metra visine. Samo kućište leteće “katrice” je skučeno na na 2,2 metra dužine i 1,3 metra širine.
U ovim gabaritima, angažirani projektanti i inženjeri uspjeli su osigurati 400 kg potiska što teoretski omogućuje brzinu podizanja s tla munjevitih 19 metara u sekundi, ali je u izvedbi da se izbjegnu sigurnosni izazovi to ipak ograničeno na 4 metra u sekundi. Brzina kojom se može horizontalno kretati je 80 kilometra na sat.
Iako je projekt na razini koncepta, iz Renaulta i TheArsenala kojem je ovo prvi projekt letjelice poručuju da bi u budućnosti mogao postati stvarnost u vidu personalnog VTOL-a ili zračnog taksija.
Mi ga možemo vidjeti samo na slikama i YouTube filmiću, a Francuzi, zapravo Parižani moći će ga razgledati tijekom prosinca u Renaultovom ateljeu na Elizejskim poljanama.