Foto: Hyundai
Doduše, ponuda vrijedi samo do 31. siječnja, no popust je dovoljno poticajan da bi u siječnju Hyundai u SAD-u mogao osigurati narudžbi za cijelu godinu
povezane vijesti
Kako bi zaštitila svoju auto industriju i privukla nove strane investicije, Bidenova administracija donijela je snažnu protekcionističku mjeru poticaja onima koji električna vozila sastavljaju u SAD-u i koriste baterije čije su komponente u određenom postotku sačinjene od materijala s porijeklom iz SAD-a.
Svako vozilo koje se „kvalificira“ po navedenim uvjetima koštat će kupca i do 7,500 dolara manje. Ovim jednim udarcem američka je vlast ubila dvije muhe, jer zapravo ne eliminira prekomorsku konkurenciju, već je vabi da sastavlja automobile na području SAD-a i da koristi američke komponente, ako želi biti kompetitivna na drugom najvećem auto tržištu na svijetu poslije Kine. Tko od stranih kompanija želi prodavati električne automobile u SAD-u, morat će tamo ulagati u gradnju novih pogona i zaposliti američke radnike.
Korejski Hyundai s velikim „električnim“ ambicijama i naprednim modelima koji osvajaju svijet, poput Ioniqa 5 koji je ovjenčan titulom Svjetskog auta godine 2022., pa Ioniq 6 i Kone Electric, ne može si dozvoliti da bude inferioran na američkom tržištu, pa su suočeni s pravilima uložili čak 1,8 milijardi dolara u dogradnju svojih pogona u Alabami gdje već proizvode modele s motorima na unutarnje izgaranje Elantru, Santa Fe, Tucson i Santa Cruz. No, za izgradnju i pokretanje proizvodnje treba vremena, računa se da bi „električni“ pogon u Mongomeryju mogao biti spreman do kraja ove godine, a Hyundai si očito ne može dozvoliti luksuz da bude nekonkurentan na američkom tržištu godinu dana.
U skladu s tim u Hyundaiu su odlučili da je bolje gubiti na profitu neko vrijeme i objavili da će svaki kupac nekog od njihovih električnih automobila u SAD-u, nazad dobiti do 7,500 dolara u kešu. Doduše, ponuda vrijedi samo do 31. siječnja, no popust je dovoljno poticajan da bi u siječnju Hyundai u SAD-u mogao osigurati narudžbi za cijelu godinu.
U Hyundaju znaju zašto ovo rade, jer su prije stupanja na snagu protekcionističkih mjera američkih vlasti jako dobro kotirali na američkom tržištu automobila. Oni i tvrtka im kćer KIA prodali su preko 69 tisuća električnih vozila u SAD 2023. što ih pozicionira odmah iza Tesle koja drži čvrsto drži prvo mjesto s gotovo pola milijuna prodanih vozila.