Peta generacija iznimno modernog, formom i sadržajem, Peugeota 308 u posljednjem kvartalu 2021. godine počet će se prodavati i na hrvatskom tržištu
povezane vijesti
Naslonjen u cijelosti na dizajnerske trendove koji je Peugeot inaugurirao s modelom 3008, predstavljena je i peta generacija kompaktnog hita s jednom nulom manje, i na hrvatskom tržištu odlično prihvaćenog modela 308. Koliko je to omiljen automobil govori i podatak kako ga je u prethodnim generacijama prodano čak sedam milijuna te kako je dobio 42 međunarodne nagrade, uključujući titulu automobila godine 2014. Ono što je također zanimljivo, ovo je model koji prvi ima čast na svojoj maski istaknuti novi, redizajnirani znak popularnog lava.
Novi 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući potpuno električnu izvedbu koja se također uskoro očekuje.
Dimenzijama se ova generacija drži provjerenih gabarita prethodnika. Ipak, neminovan je bio i rast – u duljinu 11 centimetara tako da je taj parametar dosegnuo 4,36 metara. Za dva je centimetra niži kako bi se dobilo na sportskijim proporcijama, ukupno 1,44 metra, dok je međuosovinski razmak povećan za 55 mm i sada iznosi 2,675 m. Obujam prtljažnika iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda.
Riječ je i o automobilu što u sebi ima ugrađenu nevjerojatnu količinu digitalne i elektroničke opreme koja donosi užitak u kabini, ali i sigurnost u vožnji kao i u opasnim situacijama.
Ono što je također oduvijek karakteristika Peugeotovih automobila, bogatstvo je ponude motora. Svakako, s obzirom na vrijeme i trendove u kojima se pojavljuje, ističu se dva punjiva hibridna motora koji kombiniraju benzince od 180 ili 150 KS i električni snage 81 kW. Povezani su s automatskim mjenjačem, a uz svega 25 g/km emisije CO2, električni im doseg može biti i do 60 kilometara. Kad je klasika u pitanju, novi 308 dostupan je s motorima s unutarnjim izgaranjem kojima se emisija CO₂ kreće od 117 g/km. Start je s benzinskim trocilindarskim 1,2-litrenim motorom snage 110 ili 130 KS, potom dolazi dizelski četverocilindraš, 1,5-litreni od 130 »konja«. Izbor dakle optimalan, treba samo sačekati trenutak kad će se u posljednjem kvartalu 2021. godine početi prodavati i na hrvatskom tržištu. Dodajmo još samo da će se proizvoditi u provjerenoj, modernoj tvornici u francuskom Mulhouseu.