Brz, startan, sasvim dovoljno funkcionalan i pristalog izgleda. Sve bi to što se da iščitati iz telegrafskog opisa KGM-ovog crossovera Tivoli bilo dovoljno za privlačenje pažnje svih kojima je u fokusu kupnja automobila što dolazi iz jako razgranate i još više popularne crossoverovske zajednice, no kad se dodatno sazna da je njegova cijena, uskoro će naime biti precizirane »u cent«, tek nešto viša od 21 tisuću eura, e to je onda uistinu dodatni snažni motiv da se u ovo blagdansko vrijeme krene odabrati jedan dugotrajni dar za »pod bor«.
Testirali smo naime Tivoli u raznim situacijama, raznim konfiguracijama prometnica riječke regije, od brzih cesta do prolaska kroz »Industrijsku ulicu« gdje smo se kretali čak i po šinama, da bismo u svim situacijama dobivali nove elemente koji su išli u korist automobilu koji, na kraju krajeva, ima i vrlo zanimljiv zvučni naziv.
Iako je crossoverovska forma automobila što se kreću između B i C segmenta poprilično zadana tako da nije lako napraviti dizajnerski iskorak, Tivoli to čini sa zanimljivim umecima, od onih na »haubi« pa do svih detalja smještenih na najrazličitije dijelove vanjštine i unutrašnjosti automobila. Na taj se način dobiva dodatna dinamika koja ga čini posebnim, gledamo li i samu masku i jako prepoznatljivim, automobilom s naglašenim osobnim pečatom i stavom. Kategorija je to u kojoj baš svi proizvođači imaju »nešto za reći«, odnosno imaju svoje modele, tako da je iskorak Tivolija tim značajniji. Postoji i uočljivi problem prepoznatljivosti s obzirom na podrijetlo, na tvornicu iz koje dolazi. Samo naizgled jer treba naime znati da se iza nove kratice KGM nalazi nekadašnja ugledna korejska tvrtka Ssang Yong što je sasvim sigurno veliko jamstvo kvalitete. Koja se uostalom da itekako osjetiti i u unutrašnjosti. Od samog zvuka koji se javlja prigodom zatvaranja vrata, punog, ne »limenog« što jasno naglašava da se radi o kvalitetnim oblogama što utječu i na zvučnu izolaciju, sve do sigurnosnih elemenata, kao i do plastičnih obloga unutrašnjosti. I u vizualnom smislu sve »štima« tako da će s tim dijelom automobila biti zadovoljni najstroži esteti koji k tome jako paze i na kvalitetu materijala.
Obiteljska sreća
U samom smo uvodu teksta istaknuli kako Tivoli krasi naglašena dinamika, jako dobra ubrzanja, kao i međuubrzanja. I logično je da ga krasi znamo li da ga pokreće benzinski motor snage 163 »konja«. Zapremina mu je 1,5 litara, dok je dodatni forte prosječna potrošnja koja je nama na testu pokazala vrlo dobre 7,4 litre. Tim bolje jer riječ je bila o jako velikom udjelu gradske vožnje tako da se u klasičnoj »konzumaciji« može očekivati još i nekoliko decilitara manje. Mjenjač je ručni, vrlo precizni, a automobil je opremljen i signalizacijom optimalnog stupnja prijenosa čime se postižu dodatne uštede i uglađeni rad motora. Dodajmo da je maksimalni okretni moment 280 Nm što je još jedna stavka koja govori u prilog dinamici automobila.
Dimenzije također pričaju zanimljivu storiju. Duljina mu je 4.225 mm, širina 1.810 mm, visina 1.613 mm dok s međuosovinski razmak protegnuo do 2.600 mm. Vrlo je koristan i podatak kako mu prtljažnik ima čak 423 litre, dodatno – preklapanjem sjedala može se protegnuti sve do 1115 litara što je već podatak koji ukazuje i na mogućnost prijevoza ozbiljnijih tereta, Sveukupno težina mi se zaustavila na 1.375 kilograma što je s obzirom na klasu i »kroj« samorazumljivo, ne previše da bi opterećivalo potrošnju.
Velik je popis i opreme. Posebno se pazilo na sigurnosnu, a s obzirom da smo testirali model »fresh« paketa opreme, riječ je o uistinu jako zanimljivoj kreaciji. Ponavljamo, ovih se dana očekuju i precizne cijene, no istaknuto je i to da se s obzirom na rast sadržaja paketa opreme neće značajnije mijenjati cijena, s ne tako velikim doplatama moći će se do jako bogatih izvedbi. Također, testni model je imao pogon na prednje kotače, no Tivoli dolazi i u izvedbi s integralnim pogonom koji ovih zimskih dana, s obiljem snijega, kako vidimo, mnogi prizivaju.
Sveukupno istinski obiteljski automobil s mnogo prostora koji zadovoljava potrebe i na duljim putovanjima. Prtljažnik je velik i pravilno krojen tako da se kod pedantnog slaganja može zadovoljiti i potrebe obitelji prigodom putovanja na zimovanje ili ljetovanje. U svakom slučaju osvježenje na tržištu koje se kod nekih marki i modela »otelo kontroli«, odnosno činjenici da se za dvadesetak tisuća eura baš i nema previše što birati, posebno ne kad je riječ o crossoverima. Znamo k tome da je prosječna plaća oko 1,2 tisuće eura, uistinu veseli da se za godinu i pol rada može do novog automobila što je pa i ne tako davno bila nemoguća misija.