U Triumphu ne žele ući u serijsku proizvodnju sve dok cijena baterije ne bude takva da njihov električni model može biti konkurentan na tržištu gdje i dalje malo tko od velikih proizvođača gura električne modele u prvi plan
povezane vijesti
- Slavni KTM u financijskom glibu; zaustavlja se proizvodnja u Austriji, otvara se predstečajni postupak
- U požaru izgorjela dva motocikla i jedan moped. Mjesto događaja je osigurano i obaviti će se očevid
- Dva sata nakon što su ukrali motocikl policija ih uhvatila kako se njime voze po Malinskoj, no to nije sve
Engleski Triumph pod tim imenom postoji još od 1886. godine, ustanovljen da proizvodi bicikle. Prvi proizvod po kojem su kasnije postali slavni, motocikl dakle, iz njihovih je pogona izašao davne 1902. godine. Sljedećih 81 godinu do neslavnog bankrota 1983., Triumph je bio dio snova svakog ljubitelja motocikala. Osim izvanvremenskog neodoljivog dizajna, Triumph se vezivao uz pop kulturu slično kao i Harley Davidson i širio svoju popularnost.
Na njihovom Thunderbird 6T modelu jurio je u filmu „Divljak“ 1953. Marlon Brando i na neki način udario temelje čitave bajkerske kulture. Triumph je pred kraj svog prekratkog života vozio James Dean, s njime je vratolomije u filmu „Veliki Bijeg“ izvodio Steve McQueen, još jedan seks simbol svoga vremena Warren Beatty u „Holivudskom frizeru“ na posao je išao na Tiger 100 modelu od 500 kubika, po Debru Winger u „Oficiru i gentlemanu“ u svečanoj uniformi na kultnom Boneville modelu dolazio je Richard Gere, pa u novije vrijeme i Brad Pitt je vozio Triumphov oldtimer u „Zanimljivom slučaju Benjamina Buttona“…
Pa ipak, početkom 80-ih britanska firma nije imala odgovora na japansku konkurenciju i završila je u stečaju. Poduzetnik John Bloor koji s motorima veze nije imao, kupio je pravo na slavno ime i što je najvažnije, nije ga kompromitirao, već je uporno vraćao povjerenje u nekad slavno ime. Kombinacijom novih i modificiranih reizdanja starih modela, Triumph je uspio ponovno postati najveći britanski proizvođač motocikala sa sve boljom reputacijom i vrlo solidnim poslovnim rezultatima u 21. stoljeću.
Ovih dana, tvrtka je pokazala da gleda u budućnost i da slijedi trendove iz automobilske industrije, objavivši da intenzivno radi na projektu TE-1 iz kojeg se krije njihov prvi model na električni pogon.
Kako se može doznati, na konceptu se radi već od 2019. godine u suradnji s još tri britanske kompanije, ali i britanskom vladom koja je osigurala budžet u okviru svog Zero-Emission Vehicles ureda i programa kojim se potiče prelazak s motora na unutarnje izgaranje na ekološki prihvatljivije opcije.
Triumph tvrdi da električni motor TE-1 može kontinuirano proizvoditi 107 konjskih snaga. Ukupan domet na jedno punjenje je 120 kilometara zahvaljujući bateriji od 15 kW koja se može napuniti od nula do 80 posto za 20-ak minuta. Sustav upravljanja toplinom baterije omogućuje joj održavanje konstantne razine snage i performansi bez obzira na razinu napunjenosti.
“Poanta cijele priče je da stvorimo električni motocikl koji će nekoga uvjeriti da razmisli o tome da je takav motocikl dostojna zamjena za motocikl nečega pomoću motora s unutarnjim izgaranjem” – rekao je Steve Sargent, glavni direktor proizvodnje Triumpha za Motorcycle News.
Ono što i kod motocikla na električni pogon predstavlja problem je cijena baterije. U Triumphu ne žele ući u serijsku proizvodnju sve dok cijena baterije ne bude takva da njihov električni model može biti konkurentan na tržištu gdje i dalje malo tko od velikih proizvođača gura električne modele u prvi plan.
Za očekivati je da će prototip TE-1 modela Triumpha ući u testnu fazu ove godine.