130. rođendan

Škoda za premijeru Octavije i Kodiaqa u RS izdanju odabrala Kvarner i oduševila goste

Edi Prodan



Škoda Auto, jedan od proizvođača najcjenjenijih i najprodavanijih automobila u Europi što ove godine obilježava 130. rođendan, je za prezentaciju svojih najnovijih i najsnažnijih modela odabrao – Općinu Čavle i Grad Rijeku! Riječ je o modelima Octavija i Kodiaq RS što su najopremljenije verzije ta dva automobila, ujedno i vozila apsolutno sportskih karakteristika. U Rijeci i na Grobniku će se u sedam dana, zaključno sa subotom, s njihovim karakteristikama upoznati na stotine novinara iz 24 europske države tako da je to ne samo promocija Škodinih automobila, nego i kraja u kojima se čitava priča događa. Uz hrvatske novinare prvu su grupu činili kolege iz Latvije, Litve, Poljske i Njemačke, a nakon vožnje iz zagrebačke zračne luke, baza oktanskih događanja je Autodrom Grobnik.


Na njemu se isprobavaju karakteristike Octavije RS, a kao posebno zanimljiva priča je vožnja u sportskom Škodinom automobiliu iz 1976. godine. Kako je u programu i veliki SUV Kodiaq, na rasporedu su i kružne vožnje u tri itinerera. Veliku je pažnju izazvao onaj što od Grobnika ide starom cestom do Fužina pa preko Zlobina u Hreljin gdje se u povratku može na autocestu, ili putem Krasice i Škrljeva natrag na Automotodromu. Uz Fužine oduševljenje je izazvao i pogled koji se prema blistavo plavom Kvarneru prostire s prijevoja nakon što se iz snježnog Gorskog kotara prelazi u Zlobin. Dakako, jako je privlačan bio i krug prema Platku, kako zbog činjenice da se skijalište nalazi tako blizu mora, tako i zbog podatka da se istim tim prometnicama vozi i – WRC.





S obzirom da se ovako bogato strukturirane prezentacije pripremaju mjesecima unaprijed, značajnu ulogu u odabiru mjesta odigrali su i ljudi iz hrvatske Škodine ispostave u Porscheu Croatia koji su također na našem tržištu prodajni lideri. Uz kvalitetu usluge Automotodroma, što je dakako velika pohvala Robertu Žikoviću i njegovom timu, novinare je oduševila i – gastronomska ponuda. Koja je svakako bila jako važna da se navedene prezentacije usmjere prema Kvarneru. U za tu priliku posebno pripremljenom šatoru chatering je nakon brojnih provjera pripao osoblju restorana Aerosteak. Kao pravo malo čudo odjeknuo je podatak da se uz račiće i tikvice u posebnom umaku servira – “home made pasta”. Ne ona iz supermarketa nego – doma umješena. Novinare su usluživali osobno Rada Turato i Dario Andrić, dakle ključni ljudi Aerosteaka, a čitav repertoar jela bio je isključivo na bazi domaćih namirnica i jednake takve tradicije.



Za smještaj novinara je odabran – Hilton Costabella koji je zahvaljujući i vedrom vremenu pružao spektakularan pogled na Opatiju i Kvarner. Dakako, odabran je Hilton i zbog restorana Nebo u kojem se nakon serviranja večere predstavila i chefica Gabriela Filca. Što se dogodilo nakon njenog izlaska iz kuhinje? Ovacije, prizor kakav se doživljava u kazalištu nakon vrhunske premijere! Svakako, gosti su nakon iskustva na Grobniku i u Hiltonu sa zanimanjem prihvatili i činjenicu da je upravo Kvarner, regija u kojoj su došli isprobati nove Škode, iduće godine Europska regija gastronomije. Doduše, nakon Aerosteaka i Neba to im je bilo nekako – samorazumljivo.



Važnost ovakvih događanja nije samo u činjenici da će se ostvariti velik broj noćenja u terminu koji je daleko ma i od predsezone, nego i u moćnoj sveopćoj popularizaciji kraja na europskoj pozornici. Velik broj novinara će sasvim sigurno osim o samim karakteristikama automobila pisati – i o kraju u kojem su sve to doživjeli.