Uzdanica za električno doba

Škoda na Kvarneru rastjerala olujno jugo i najavila budućnost: Električni SUV Elroq bacio rukavicu izazova svima – i svojima u koncernu

Edi Prodan

S manjom baterijom se bez punjenja može proći 375 kilometra, dok se s većom baterijom prelazi 581 kilometar



 


 


Po cijeni od, za električne kompakte sasvim razumnih 33,9 tisuća eura, na Kvarneru je u atmosferi olujnog juga predstavljen Elroq, Škodina uzdanica za električno doba. Riječ je o automobilu čija duljina od 4.488 mm jasno pokazuje u koju se klasu smjestio. Da je riječ o punokrvnom kompaktu potvrđuju i širina od 1.884 mm, kao i visina te međuosovinski razmak – 1.625 i 2.765 mm. Iako je dakle riječ o SUV-u, zahvaljujući filigranskom brušenju detalja, poput podvozja i naplataka, došlo se s koeficijentom otpora zraka do samo cx 0,26 što direktno utječe i na manju potrošnju. Svakako i na veći doseg što je jedan od ključnih parametara koji se razmatra prije nabavke električnog automobila.




 


Elroq za sada u Hrvatsku dolazi u dvije verzije snage i kapaciteta , s baterijama od 55 i 82 kWh što mu definira doseg kao i maksimalnu brzinu. S manjom baterijom se bez punjenja može proći 375 kilometra, dok se s većom baterijom prelazi 581 kilometar. Što znači da se iz Rijeke do Zagreba i natrag može bez ikakvog zaustavljanja uzrokovanog potrebama nadopune baterije. A upravo je ta kalkulacija prisutnima na konferenciji za novinare održanoj u prelučkom Navisu, hotelom što se dotiče famozne trase kojom je svojedobno prolazilo i svjetsko prvenstvo u motociklizmu, bila jako zanimljiva. Autocesta A6 je naime jako prometna, jedna od najopterećenijih u Hrvatskoj, tako da mnogi potencijalni korisnici u kalkulaciju opravdanosti odlaska na električni put stavljaju upravo tu dionicu. Zanimljivo, udaljenost Zagreb – Pula je 270 kilometara, dok je udaljenost glavnog grada Hrvatske i Zadra – 300 kilometara što ih također ističe kao zanimljive za promišljanje električne pokretljivosti po Elroq modelu.


Ono što taj zanimljivi automobil “muči” je težina od skoro dvije tone – 1.949 kilograma. Ne čudi stoga da se za njega razvilo velik broj pneumatika koji svojim dimenzijama raspoređuju sile koje proizvode kilogrami. Svakako korisni su i zbog toga što omogućavaju dobru dinamiku, a ističemo da najveće Elroqove gume dimenzijom dosežu 21 inč. Na žalost, dok se ne učini snažni, iz današnje perspektive skoro futuristički iskorak po pitanju izrade baterija, težina električnih vozila bit će takva pa i veća. Bez obzira na težinu, Elroq ima dobro ubrzanje, s manjom baterijom do 100 km/h se dolazi za samo devet sekundi, snažnijem je za to potrebno 6,6 sekundi. Kad smo kod snage, slabiji Elroq ima 125, snažniji 210 kW. S  manjom snagom postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h, dok je snažnijem dozvoljeno juriti i do 180 km/h. Ono što nam se također kod Elroqa dopada, mogućnost je odabira nekoliko stupnjeva rekuperacije baterije kako bi se na nekim dijelovima, primjerice spuštanjem s Oštrovice na Kikovicu, ne trošilo nego punilo bateriju.


Škodin električni SUV donosi i sasvim novi dizajnerski iskorak tog brenda. Iako je riječ o proizvođaču automobila koji već dugo vremena plijeni bogatstvom izbora jako dobrih pa i privlačnih automobila, električno doba bit će za ovog češkog proizvođača još značajnije. Konkretno, upravo se Škoda promeće u jednog od najboljih europskih proizvođača električnih automobila. Dizajn vanjštine i održivi materijal unutrašnjosti u koktelu sa “simply clever” rješenjima od Elroqa uistinu stvaraju jedan od najboljih europskih kompaktnih SUV-ova na struju. Vanjština, posebno kad govorimo o maski automobila, je originalna pa i hrabro posebna, dizajneri napominju kako se ugledala na elemente vizira likova iz “Ratova zvijezda”. Unutrašnjost ima jako veliki, dijagonala mu je veća od 13 inča, središnji ekran na kojem se može očitati sve postavke kao i pratiti ponašanje Elroqa. Jako je i funkcionalan, volumen prtljažnika mu je 470 litara, a zahvaljujući pametnim rješenjima zbrinjavanje najrazličitije prtljage je vrlo jednostavno.


Sve u svemu – Škoda! Nezaustavljiva po pitanju tehnologije ali i dizajna. I uvažavanja ekološkog karaktera budućnosti. I dok se Stari kontinent ka su automobili i općenita mobilnost sve više zagledava prema Dalekom istoku, Česi poručuju – dok je nas neće ići. Uostalom i na jedan simbolički način: Elroq je na Kvarner dolazio kroz olujno jugo, rastjerao ga da bi povratak prema Zagrebu uslijedio za sunčanog, mirnog i toplog proljetnog dana. Zasigurno, nešto i ta simbolika poručuje.