Test

Sjajna kombinacija luksuza i štedljive potrošnje. Testirali smo Mazdu CK-60

Edi Prodan



I u slučaju modela CX-60, i to u njegovoj najnaprednijoj varijanti, mogli smo se uvjeriti kako Mazda nastavlja samo svojim, vrlo samosvjesnim putem.


Putem koji kombinira visoku kvalitetu materijala, specifična tehničko-tehnološka rješenja, naprosto jedan sasvim osebujni stil. Koji je nedvojbeno visok, ali ne i – nametljivo iritantan. Stoga, mada, dakako, nije najvažnija, ali svakako je jeste jedna od važnijih karakteristika testiranog automobila. Dizajnerski se nastavlja na sve što i očekujemo od CX modela, elegantnih crossovera kojima je teško naći manu u izgledu, baš kao što je i u cjelokupnom nastupu jasno kako Mazda želi osvajati kupce premium modela automobila, one što žele uživati, ali su ipak nešto manje nametljivi no što je to poslovična karakteristika vozača nekih mnogo razvikanijih modela. CX-60 PHEV AT AWD Takumi cjelokupni je opis testiranog modela. Što znači osamstupanjski automatski mjenjač, integralni pogon, kao i plug-in komponentu. Kad smo već kod nje, istaknimo kako je snaga elektromotora vrlo učinkovita, tako da se zajedno s 2,5-litarskim benzincem prelazi 300 KS.


Što, dakako, jamči apsolutno sportske karakteristike. Do »stotke« se stiže na nešto više od pet sekundi, što znači da se naša luksuzna krstarica u svega nekoliko sekundi pretvara u eksplozivnu jurilicu. Osim, dakle, fantastične dinamike i jednakog takvog podvozja koje je uvelike zaslužno da bi se od ovog automobila uistinu moglo izvući maksimum, testnu Mazdu CX-60 karakterizirala je i plug-in jedinica. Baterija je vrlo kapacitivna, stoga je deklariranih 60 kilometara električnog dosega u opciji odgovorne vožnje svakako i moguće ostvariti. K tome, i samoobnavljajući sklop je vrlo brz i energičan, tako da je punjenje baterije energijom moguće i bez spajanja na električni izvor. Uz odgovoran odnos prema punjenju, što smo uostalom i testirali, uistinu je moguće obavljati veliku većinu potreba za urbanom mobilnosti bez potrošnje fosilnog goriva. Samim time, i prosječna je potrošnja vrlo niska.




Proizvođač ističe 1,5 litara, no to je iznos koji se ostvaruje ako se dominantno krećete gradom, dakle pomoću električne energije. Želite li dosegnuti više puta spominjanu dinamiku, eksplozivnost, ako istinski želite uživati u brdskim jurnjavama, prosječna potrošnja može biti i – deset litara. Dakako da se takva ponašanja uglavnom očekuju u natjecateljskim, automobilističkim disciplinama, ne i u svakodnevnom životu tako da možete očekivati kako će vam se prosječna potrošnja, na godišnjoj razini, kretati između četiri i šest litara goriva na stotinu kilometara.


Dobar je to rezultat jer zbog dvokomponentnosti agregata, kao i samih kroja i gabarita, Mazda CX-60 težinom doseže skoro dvije tone. To i jeste jedna od najvećih mana plug-in ili električnih automobila, činjenica koja primjerice utječe i na veću potrošnju guma, tako da se o cjelokupnom ekološkom karakteru vozila može donekle i dvojiti. Tehnološki ova je Mazda prava riznica najnaprednijih rješenja. Zahvaljujući upravo tim komponentama, vrlo je blizu i samoupravljivosti, što smo, dakako, i sa zadovoljstvom isprobavali. Prepoznavanje prepreka ispred sebe i automatsko kočenje uz samoupravljivost vrlo je važna i sigurnosna komponenta, sjajna su svjetla, kao i automatsko, vrlo uglađeno smanjenje i povećanje snopa njihovog intenziteta, tako da je vožnja istinski užitak.


U dinamičkom i sigurnosnom smislu. Da, imate li sredstava i želite li automobil koji će vas odvesti u »visoko društvo«, upravo Mazda CX-60, i to u navedenom izdanju, može vam biti idealna, optimalna suputnica. Vi ćete uživati, a manje ćete izazivati pažnju okoline. Daleko od toga da i ovaj automobil ne privlači svu silu pogleda, ali ipak je nešto manji magnet za – zavist i sve one deformacije koje ona zna izazvati.