Juraj Šebalj
Ako želim kupiti auto na struju, svi čekamo poticaje koji će biti u jednom danu i bit će razgrabljeni unutar pola sata ili sat vremena. Svatko od nas podsvjesno razmišlja kada kupuje auto koje će auto kupiti da ga može lakše prodati(...), rekao je Šebalj
povezane vijesti
- Što napraviti s dotrajalim vozilom? Uz ovih nekoliko savjeta na tome se može i zaraditi
- Zašto nije dobro prati automobil na ekstremno niskim temperaturama? Evo što o tome kažu u HAK-u
- Pur pjenom pošpricao automobil koji je bio parkiran ispred obiteljske kuće. Vlasniku pričinio štetu od oko 5.000 eura
Nije dao odgovor na vječno pitanje – benzinac ili dizelaš, jer kako je istaknuo, na utrkama je oduvijek vozio benzinca, a mama Golfa dizela kojeg je mogao besplatno koristiti. “Na Golfu dizelu sam odrastao i onda sam opet počeo voziti utrke. Uvijek sam tu bio mješovito”, otkrio je Juraj Šebalj, poznati hrvatski automobilist i autonovinar. Za TOPCAST TOP RADIJA, vozač utrka govorio je o autima na struju, ali i hoće li povećanjem broja automobila na struju električna energija u budućnosti biti skuplja. Šebalja nismo zaobišli ni s pitanjem o savjetima pri kupnji automobila: “Ako je novi auto u pitanju, mislim da bi se čovjek trebao okrenuti onom brendu kojem je do sada najviše vjerovao i gdje ga netko nije, odnosno nije se osjećao prevareno.”
Aute na struju neki preferiraju zbog tehnologije, neki zbog štedljivosti, a neki zbog ekologije. Šebalj je to komentirao na sljedeći način:
-Ajmo biti realni – tko je ovdje od nas razmišljao o ekologiji? Kupite ovaj proizvod – nizak je CO2! (…) kao pojedince nas manje više boli briga za CO2, ali ako su zbog toga manji nameti onda je to sasvim nešto drugo. Uvijek želimo proći što jeftinije! (…), rekao je Šebalj
O hibridima, poznati autonovinar je rekao:
-I moja žena vozi hibrida zato što malo troši, jednostavan je za održavanje. Do struje još nisam došao jer se takvim stvarima ne bavim, ali vjerujem da će onome tko se bavi dostavom, taksi službom struja biti jefitnija. Automobili na struju će im biti jeftiniji. To su oni koji rade puno kilometara u određenom krugu (…), kaže Šebalj
Elektrifikacija voznog parka u Hrvatskoj još uvijek je u malim postocima, a Šebalj je objasnio i zašto smatra da je tomu tako.
-Mislim da smo još uvijek ispod jedan posto. Prošle godine je bilo prodano oko dva, tri posto automobila na struju. Imamo probleme s poticajima. Ako želim kupiti auto na struju, svi čekamo poticaje koji će biti u jednom danu i bit će razgrabljeni unutar pola sata ili sat vremena. Svatko od nas podsvjesno razmišlja kada kupuje auto koje će auto kupiti da ga može lakše prodati(…), rekao je Šebalj.
Nadalje, autonovinar je istaknuo probleme s kojima se možemo susresti ako ne ostvarimo poticaje za električne automobile, a želimo kupiti auto na struju:
-Sada ti kupuješ strujića i ne prođeš na poticajima – hoćeš li ga kupiti ili nećeš? Nećeš ga kupiti zato što je razlika skoro 10.000 eura. Ako kupim za punu cijenu automobil na struju, poslije ga nemam više kome prodati, odnosno imam rupu od 10.000 eura. Moje razmišljanje je što bi bilo kada bi ukinuli poticaje ili je poticaj 1.000 ili 2.000 eura maksimalno, ali svaki dan. Vjerujem da bi se više prodavali strujni automobili nego što se prodaju sad (…)!, tvrdi Šebalj.
O tome što misli hoće li s povećanjem automobila na struju porasti i cijena električne energije, Šebalj je rekao:
-Sada u ovim situacijama dobivamo obrise što će se događati. Struja će biti skupa na autocesti kada ćemo se morati brzo napuniti. (…) Jeftina struja će biti vrlo vjerojatno kada ćemo biti kod kuće (…), kaže Šebalj
Tržište automobila zadnje tri godine zbog događanja u svijetu prolazi kroz turbulencije. Isporuke dijelova kasne, naručeni automobili se čekaju. Je li se situacija normalizirala, automobilist je objasnio:
-Još uvijek se čeka. Govori se o tome da bi se situacija trebala normalizirati, ali sve ovisi o tome što Rusi i Ameri odluče. Mi o tome ovisimo, ništa drugo. Problem je taj što je skup prijevoz za automobile koji dolaze iz, recimo, Japana ili Koreje. Dogodit će se da će taj automobil kasnit zato što je u tom trenutku prijevoz izuzetno skup. (…) U Europi nedostaje čelika zato što je Ukrajina proizvodila čelik. Fali čelika, svega fali. Korona je napravila poremećaj, ovaj rat ga je samo produžio. Dok se rat i korona ne završe uvijek će biti takva situacija. Kupci automobila to što dođu s 30.000 eura u salon i misle da svi moraju pasti na pod i staviti crveni tepih, na žalost, nakon deset dana obilaženja salona shvate da moraju biti sretni da su stvarno dobili auto i ako su ga još dobili na vrijeme mogu otvoriti šampanjac. Na kraju krajeva onda čovjek odluči kupiti polovan automobil kojeg je opet platio skuplje nego što bi platio novi prije tri godine. Neću reći da su teška vremena. Još uvijek nekako dišemo i da se, ali da su zgodna kao prije tri, četiri godine nisu (…), zaključuje Šebalj.
Šebalj je podijelio i par savjeta pri kupnji automobila.
-Ako je novi auto u pitanju mislim da bi se čovjek trebao okrenuti onom brendu kojem je do sada najviše vjerovao i gdje ga netko nije, odnosno nije se osjećao prevareno. (…) Mindset proizvodnje automobila se nije promijenio. Volkswagen je ostao Volkswagen, Toyota je ostala Toyota, Tesla je ostala Tesla. Automobili su totalno različiti, više nitko ne spominje trocilindraše. Svi su prije par godina govorili da neće voziti auto s tri cilindra – više nitko to ne spominje! (…) Evo ih, rade stotine tisuće kilometara bez ikakvih problema. (…) Daihatsu charade prije 30 godina je imao tri cilindra pa je jedan od najboljih motora u povijesti općenito (…), kaže Šebalj.
O kupovini rabljenih automobila na struju, Šebalj je oprezan oko odgovora.
-Ne znamo ništa zato što Tesla sada ima 10 godina. Svi su usmjerili oči u Teslu S da vidimo što je s tom baterijom. Ako je proizvođač napravio bateriju popravljivom i ako se mogu mijenjati određeni članci, onda ćemo mi održavati i popravljati tu bateriju. Ako moram kupiti novu bateriju za 5, 10 ili 50.000 eura – onda je veliki problem (…), smatra Šebalj.
Za kraj je zaključio:
-U čemu god da se vozim, samo je na papiru računica koliko mene košta na kraju krajeva kilometar. Samo koliko košta jedan kilometar, ali istinit kilometar – da su unutra i gume, održavanje…Na kraju će biti skoro najjefitniji onaj benzinski kilometar na tri cilindra bez turbina“, kaže Šebalj.