Foto: Ford promo
Novi izvršni direktor Jim Forley jučer je rekao da se u Fordu raspravlja o tome da pokrenu proizvodnju vlastitih baterija. „Mislim da se to podrazumijeva ako se uzme u obzir rast prodaje električnih automobila.“
povezane vijesti
Još ovo ljeto tadašnji izvršni direktor Forda Jim Hackett rekao je da Fordu nikakve prednosti ne bi donijela vlastita proizvodnja baterija za električne automobile. Možda je ovakvo mišljenje posljedica činjenice da se Ford u zauzimanju pozicija na tržištu električnih automobila drži dosta rezervirano uz proaktivnu konkurenciju. Naime, Ford još nije tržištu ponudio nijedno u potpunosti električno vozilo, samo hibride. Stvari bi mogao promijeniti Ford Mustang isključivo na električni pogon najavljen za 2021. godinu. Drugo, baterije za automobile su i dalje skupe (čine do 40 posto troška proizvodnje), i kod dalekoistočnih nabavljača, pa u Fordu možda nisu vidjeli načina da to oni sami naprave jeftinije.
No, stvari se u ovom segmentu mijenjanju munjevito. Naime, moglo bi se dogoditi da postojeći pogoni, uglavnom u Kini, Koreji i Japanu jednostavno više neće imati dovoljno kapaciteta odgovoriti svima zahtjevima auto-kompanija kako se proizvodnja električnih automobila širi.
Danas tek 0,5 posto vozila na svijetu je pogonjeno električnim pogonom. No, prognoze govore da bi već 2025. od ukupnog broja prodanih vozila 17 posto moglo biti električno, a taj bi se udio u broju prodanih automobila do 2030. mogao popeti i do 40 posto. U tu prognozu uključena je računica da će s novim tehnologijama cijena baterije iz godine u godinu padati i uskoro prednost motora na unutarnje izgaranje neće biti sadašnja prednost što je njegova proizvodnja puno jeftinija od proizvodnje baterije.
S tim u skladu, samo nekoliko mjeseci kasnije u Fordu su promijenili mišljenje. Kako prenosi Reuters, novi izvršni direktor Jim Forley jučer je rekao da se u Fordu raspravlja o tome da pokrenu proizvodnju vlastitih baterija. „Mislim da se to podrazumijeva ako se uzme u obzir rast prodaje električnih automobila.“
Neki drugi proizvođači iz Fordovog okružja, kao General Motors i Tesla već ulažu milijarde dolara u vlastita postrojenja za proizvodnju baterijskih ćelija kako bi nadopunili proizvodnju dalekoistočnih dobavljača.