Foto: Triumph
Triumph je 1983. godine pod pritiskom japanske konkurencije završio u stečajnom postupku. U to vrijeme nitko nije mislio da se isplati ulagati u propalu tvrtku. Građevinski poduzetnik John Bloor mislio je drugačije
povezane vijesti
- Slavni KTM u financijskom glibu; zaustavlja se proizvodnja u Austriji, otvara se predstečajni postupak
- U požaru izgorjela dva motocikla i jedan moped. Mjesto događaja je osigurano i obaviti će se očevid
- Dva sata nakon što su ukrali motocikl policija ih uhvatila kako se njime voze po Malinskoj, no to nije sve
Točno sto godina nakon što je njemački emigrant Siegfried Bettmann u Coventryju prvo pokrenuo proizvodnju bicikala, pa nakon toga i motocikala, tvrtka Triumph je „položila oružje“ i 1983. godine otišla u stečaj poput mnogih europskih slavnih tvrtki koje nisu uspjele od početka 70-ih odgovoriti na japansku konkurenciju.
U to vrijeme nitko nije vjerovao da se u tvornicu motocikala na europskom tlu uopće isplati više ulagati, no John Bloor, uspješni engleski biznismen koji je na građevini zaradio milijarde nije tako mislio. Kupio je prava na slavno ime i polako i uporno ponovno počeo vraćati Triumph na stare staze slave 50-ih i 60-ih godina 20 stoljeća. Upornost se isplatila. Triumph je iz svojih pogona ovih dana izbacio milijunti primjerak motocikla od 1991. kad je proizvodnja ponovno počela, do danas.
Bloor je dugo skupljao inženjerski tim, obilazio japansku konkurenciju i upijao kako rade, izgradio na deset jutara nove pogone u Hinckleyu, Leicestershire i spremao prototip prvog „novog“ Triumpha. Put je očito bio ispravan, Bloorovo ulaganje od oko 80 milijuna funti isplatilo se za deset godina i tvrtka od 2001. ostvaruje profit. Danas je Triumph najveći britanski proizvođač motocikala s domaćim vlasništvom, ima tri proizvodna pogona od kojih je jedna na Tajlandu, sa sveukupno oko 2000 zaposlenika. U posljednjih 12 mjeseci prodano je 75 tisuća novih modela Triumpha i vrijednost godišnje prodaje dosegla je rekordnih 650 milijuna funti.
Milijunti model je Tiger 900 rally i dakako, obojan je tako da se nitko ne može zabuniti o čemu je riječ. Neće u prodaju, njegovo je mjesto u izložbenom prostoru tvornice gdje posjetitelji mogu razgledati bogatu povijest ove tvrtke koja je utemeljena 1883., a prvi je motocikl izbacila 1902. što se danas i računa kao rođenje Triumpha kakvog znamo.
“Svaki naš zaposlenik ponosan je što je dao doprinos ovom značajnom trenutku u povijesti naše tvrtke. Otkad smo prije 31 godinu na sajmu u Kölnu 1990. predstavili nove motocikle u tradiciji njihovih kultnih predaka, mogli smo podijeliti mnoge sjajne trenutke s našim obožavateljima diljem svijeta.” – rekao je prilikom predstavljanja milijuntog motocikla izvršni direktor Triumpha Nick Bloor, sin Triumphovog spasitelja Johna Bloora.