Luca de Meo jasno je rekao u petak da neće dobiti nasljednika, barem ne u postojećoj formi i da će ga Renault prestati proizvoditi do kraja 2024. godine. Na prvi pogled, pomalo čudna odluka za auto koji se iz godine u godinu prodaje sve bolje
povezane vijesti
Objavljujući u petak financijske rezultate Renaulta u prvih šest mjeseci ove godine (daleko su bolji od 2020., ali i lošiji od 2019.), šef Renault grupe Luca de Meo otkrio je da će se tvrtka u narednom razdoblju fokusirati na C i D segment vozila, odnosno na srednje velike i obiteljske automobile.
Na tom putu žrtve su predvidljive. Twingo neće dobiti nasljednika, barem ne do 2025. godine što i nije toliki problem. Naime, iako se proizvodi već od 2014. (u susjednoj nam Sloveniji u Novom Mestu), Twingo i dalje dobro prolazi na tržištu i izgleda zimzeleno i svježe.
Druga žrtva spomenutog koncepta je Zoe, mali električni auto koji je u prodaji već od 2012. godine i koji godinu za godinu postiže sve bolje tržišne rezultate. Do 2019. proizvedeno ga je preko 200 tisuća komada, a prošle godine po prvi put ga je prodano više od 100 tisuća na godišnjoj razini u cijelom svijetu. S krajem prošle godine Zoe je postao i najprodavaniji plug-in električni automobil u Europi uopće.
Luca de Meo jasno je rekao u petak da neće dobiti nasljednika, barem ne u postojećoj formi i da će ga Renault prestati proizvoditi do kraja 2024. godine. Na prvi pogled, pomalo čudna odluka za auto koji se iz godine u godinu prodaje sve bolje, a i uklapa se u Renaultove planove da do 2030. godine ova grupa podigne udio prodaje automobila s nula emisija stakleničkih plinova na 90 posto.
S druge strane, čini se da iza ove odluke stoji još veća ambicija od one s Zoe električnim modelom. Naime, već je prije objavljeno da Renault ne zaboravlja svoju slavnu prošlost i ima u planu tržištu u dogledno vrijeme ponuditi dva neo-retro modela na struju. To su nasljednik Renaulta 5 koji i zadržava glavne crte modela kakvog poznajemo iz 70-ih i 80-ih godina, samo su te crte sad mnogo „deblje“ i atraktivnije, kao i model 4 koji još nije došao dalje od koncepta na papiru, iako koncept u određenoj formi postoji već sedam godina.
Sudeći po po posljednjim skicama, ovaj će model ipak biti nešto udaljeniji od originala, slavne „katrice“ koju je Renault proizvodio puna tri desetljeća s puno uspjeha. I nismo baš sigurni da Renault 4 na posljednjim skicama izgleda bolje od „starog“ koncepta od prije sedam godina.
Zoe odlazi, ali će ga zamijeniti dva atraktivnija automobila. Za Renault 5 se predviđa početak proizvodnje već krajem ove godine, a Renault 4L je u planovima za proizvodnju 2025. godine. To su jedina dva automobila s kojima će Renault, sada fokusiran na segmente C i D, pokriti segmente A i B, odnosno mini i malih automobila.