Italija je na prvom mjestu peteročlane skupine sa 16 milijardi eura, a na drugom je mjestu Njemačka s 13,7 milijardi eura, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke Environmental Resources Management (ERM).


Francuska i Poljska izdvajaju 6,5 milijardi odnosno 6,1 milijardu eura godišnje.




Na dnu je ljestvice ‘velikih’ Španjolska sa ‘samo’ 100 milijuna eura subvencija.


Otprilike 15 milijardi eura u četiri zemlje odlazi na subvencioniranje sportskih terenaca (SUV). Vozači službenih automobila primaju poreznu olakšicu od 6.800 eura godišnje u prosjeku, a iznos može dosegnuti i 21.600 eura za veće modele koji više zagađuju okoliš.


U takvim uvjetima prodaja električnih vozila kompanijama uvelike zaostaje za tržišnim prosjekom, pokazalo je istraživanje.


Najveći je raskorak zabilježen u Francuskoj gdje su električni automobili u prvoj polovini godine činili čak četvrtinu ukupne prodaje, ali samo desetinu registriranih novih automobila za poslovne potrebe.


U Njemačkoj njihov udio u ukupnoj prodaji iznosio je 17 posto, ali samo 12 posto u segmentu poslovnih automobila. U Španjolskoj električni automobili činili su šest posto ukupne prodaje, u usporedbi sa samo četiri posto u poslovnom segmentu.


Poljska je iznimka u skupini budući da su električni automobili za poslovne potrebe činili 4,1 posto prodaje, u usporedbi s prosjekom od 1,5 posto.


Na razini EU-a ‘poslovni’ električni automobili činili su 12,4 posto prodaje, u usporedbi s prosjekom od 13,8 posto.


“Potpuno je nelogično i neprihvatljivo da još uvijek ulažemo milijarde poreznih obveznika u tehnologiju koja je dijametralno suprotna programu zelene tranzicije Europske komisije”, rekao je direktor u T&E-u Stef Cornelis.


Poslovni automobili čine oko 60 posto prodaje novih automobila u Europi i svojevrsna su nagrada radnicima, koju često prati kompenzacija potrošačkih poreza i potrošnje goriva.