CITROËN 2CV

Razigrani život vječnog simbola slobode. Playmobil napravio repliku legendarnog Citröena

Edi Prodan

Punih 75 godina nakon predstavljanja legendarni se 2CV u suradnji tvrtki Playmobil i Citroën našao u ponudi poznatog proizvođača igračaka



Legendarni 2CV predstavljen je prije 75 godina, a sada su ga Citroën i Playmobil odlučili ponovo oživjeti: taj istaknuti i svjetski proslavljeni model našao se u ponudi poznatog proizvođača čije igračke već 50 godina uveseljavaju brojne obitelji.


Djeca svih uzrasta, entuzijasti, kolekcionari i znatiželjnici bili su pozvani da posjete izložbeni prostor marke Citroën na Salonu klasičnih automobila Retromobile, koji se održao početkom veljače u Parizu, i otkriju 2CV Playmobil – igračku za koju sa sigurnošću možemo reći da će jednog dana postati kolekcionarski primjerak.


Posveta prošlosti


Nova inačica legendarnog 2CV, pretpremijerno predstavljena na Salonu klasičnih automobila Retromobile, odlikuje se revolucionarnim setom tehničkih specifikacija, a potpisuje ju tvrtka Playmobil. Zahvaljujući nultoj stopi emisija CO2, koju osigurava snažan i učinkovit pogon, masi od samo 302 g i duljini od 284 mm, Citroën 2CV Playmobil sa zadovoljstvom će prevesti i mlade i stare u čaroban svijet Playmobila te potaknuti njihovu maštu i probuditi sretne uspomene na djetinjstvo.




Osmišljen da bude pristupačan i izdržljiv, kako na selu tako i u gradu, 2CV simbolizira vedra i živopisna vremena, pa čak i samo umijeće življenja. Štoviše, povremeno se dokazivao i u ulozi filmske zvijezde. Njegov radosni duh odražava se u nebesko plavoj boji igraće figure Playmobil 2CV i popratnim dodacima u setu: farmer u pratnji gusaka, njegova svinja i vrčevi s mlijekom nagovještavaju seoski ugođaj, a tu su još i vozač hipijevskog izgleda, odjeven u mornarsku majicu, te policajac koji predstavlja slavnog narednika iz popularnog francuskog filma. Zahvaljujući listu s naljepnicama koje se mogu odlijepiti i iznova zalijepiti, svatko može personalizirati svoj 2CV Playmobil.


1948. – godina rođenja legendarnog 2CV


Iako je u vrijeme prvog predstavljanja 1948. podijelio javnost, 2CV obilježio je početak fantastične pustolovine koja je trajala sve do 1990. U 42 godine proizvodnje model je neprestano evoluirao, osuvremenjivao se, prilagođavao novim načinima života i infrastrukturnim promjenama, a da pritom ni u kojem trenutku nije zanemario svoju osnovnu svrhu, ostavši trajno pristupačan i lako održiv automobil koji je jednostavno proizvesti.


Citroen 2CV upotrebljavao je dvocilindarski motor malog obujma i dobro poznatog zvuka. Opremljeni motorom obujma 375 cm3 i snage 9 KS, prvi primjerci modela 2CV razvijali su brzinu do 60 km/h, dok su, zahvaljujući kontinuiranom razvoju, posljednje proizvedene inačice bile opremljene motorom obujma 602 cm3 i snage 29 KS koji je razvijao maksimalnu brzinu od 115 km/h.


Dugu povijest modela 2CV obilježile su brojne preinake u pogledu dizajna i opreme. Popis značajnih i važnih izmjena koje su obilježile povijest 2CV doista je dugačak, a ovo su neke od njih: 1957. – poklopac prtljažnika zamjenjuje složivo platno, 1964. – prednja vrata koja se otvaraju u suprotnom smjeru (»samoubilačka vrata«) zamjenjuju vrata koja se otvaraju u pravom smjeru, 1966. – ugrađeni su stražnji prozori, 1967. – ugrađena je instrumentna ploča iz modela Ami 6. Godine 1960. proizvedena je doista posebna verzija: 2CV s pogonom na sve kotače i dvama motorima od kojih je jedan bio ugrađen sprijeda, a drugi straga, također je obilježio povijest tog modela i približio ga svijetu terenskih vozila. Pa je tako 1951. predstavljen i u izvedbi furgona, a posljednji serijski modeli mogli su prevesti do 400 kg tereta.


Simbol vremena


Minimalistički, a opet razigran, 2CV je snažan simbol svog vremena, što dokazuju i ograničena izdanja koja su obogatila povijest: Spot u narančasto-bijelom izdanju, Charleston s dvobojnom karoserijom zaobljenih linija, plavo-bijelo-crveni Cocorico kao posveta Svjetskom prvenstvu u nogometu 1986., Dolly sa svojim retroizgledom, France 3 mornarskog stila, u znak podrške istoimenoj jedrilici koja se natjecala na regati America’s Cup 1983., ili žuti 007 s crnim naljepnicama s uzorkom rupe od metka koje je nadahnuo Bondov film »Samo za tvoje oči«.