SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
povezane vijesti
- Talijanska vlada traži da EU hitno odgodi odluku o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine
- Oštrim predmetom napravio udubljenja u metalu, oštetio boju i lak na vratima i poklopcu motora. Slomio brisač
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
U prvoj polovini 2023. ukupno je registrirano 1.308.737 vozila, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja porast broja registriranih vozila na hrvatskim cestama za 5,16 posto, a zabilježen je i značajan rast novoregistriranih osobnih automobila, izvijestili su u ponedjeljak iz Centra za vozila Hrvatske.
Svoju prvu registraciju u RH dobilo je 33,94 posto osobnih automobila više u odnosu na isto razdoblje prošle godine; a ukupno 72.905 automobila, od čega 34.503 otpada na nova vozila, a 38.402 na rabljena, priopćeno je.
“Iako se radi o malom udjelu u ukupnom broju registriranih vozila u RH, veseli podatak da se povećao i broj registracija novih automobila u odnosu na prošlu godinu, s 23.777 na spomenutih 34.503, što ukazuje na rast kupnje novih automobila, što je moguća posljedica oporavka u proizvodnji novih automobila, oporavka lanaca nabave te općenito rasta gospodarstva”, ocijenjeno je.
Analiza prvi put registriranih osobnih automobila prema vrsti goriva pokazuje da u prvoj polovici godine među novim automobilima prevladavaju oni na benzinsko gorivo (17.907 ili 51,89 posto), dok među rabljenim prevladavaju automobili na dizelsko gorivo (28.428 ili 72 posto).
Analiza pokazuje i da su hibridni automobili popularniji od električnih, jer je od ukupnog broja novoregistriranih osobnih automobila, hibridnih 8.493, a električnih 1.217.
Konstanta u statističkim podatcima je i dalje starost vozila, koja prosječno za sve kategorije iznosi 14,83 godine, a kategoriji novoregistriranih osobnih automobila 13,36 godina.
Pomoćnik Uprave za tehničke poslove Tomislav Škreblin rekao je da podatci o registriranim vozilima govore da starosna struktura voznog parka nije povoljna, a broj novoregistriranih vozila niti svojim udjelom niti svojom prosječnom starošću još ne može značajno utjecati niti na stagnaciju, a kamoli na smanjenje prosječne starosti voznog parka u RH.
“Svi rezultati nam ukazuju kako je važno redovito održavati svoje vozilo i ulagati u njega, kako bi ono zadržalo svoju izvornu tehnološku razinu sigurnosti, udobnosti i ekološke podobnosti. Zbog toga svoje vozilo treba redovito, samostalno ili uz profesionalnu pomoć, provjeravati kako bi se na vrijeme prepoznali bilo kakvi nedostatci ili poteškoće. Bez obzira radi li se o novom ili rabljenom vozilu, isključivo pravilno i redovito održavana vozila sigurna su za vožnju, za putnike i sve sudionike u prometu, a ne treba zanemariti ni činjenicu da su takva vozila sigurna i za okoliš te da imaju manje štetan utjecaj na prirodu“, izjava je Škreblina koja se prenosi u priopćenju.