
povezane vijesti
Kia nastavlja svoje električno putovanje s kojim ima namjeru istaknuti se u većini najpopularnijh kategorija automobila. Ovog puta na red je došlo pokazivanje konačnog izgleda svog električnog kombija pod nazivom PV5, od kojeg će u ponudi biti putnička verzija sa sedam sjedala kao i radna, teretna opcija. Kako je najavljeno, u Europu pa tako i Hrvatsku će stići tijekom druge polovice 2025. godine.
PV5 je dug 4,7 metara, širok 1,90 te visok 1,90 metara. Međuosovinski razmak je 2.995 mm. Ovaj model izgrađen je na modularnoj platformi nazvanoj E-GMP.S, koju Kia naziva »skateboard« i koja je dizajnirana posebno za komercijalna električna vozila Hyundai Motor Group.
Ima prednji električni motor od 163 konjske snage dok će se koristiti dvije opcije baterija – 51,5 i velikih 71,2 kWh s autonomijom do 400 kilometara. Prema Kiji, veća se baterija može napuniti od 10 do 80 posto u 30 minuta. Postoji funkcija V2L, s kojom se vanjski uređaji mogu puniti energijom pohranjenom u bateriji.
Karoserija ima četvora bočnih vrata, od kojih se dvoja prednja otvaraju konvencionalno, a stražnja klizna. Vrata prtljažnika otvaraju se odozdo prema gore. Značajka dizajna PV5 je da su prozori veliki, nešto što je bilo moguće jer je linija pojasa relativno niska.
Na armaturnoj ploči nalaze se dva zaslona – jedan za instrumente i drugi za multimedijski sustav čija je dijagonala 12,9 inča, a temelji SE na Android Automotive operativnom sustavu.
Sedam sjedala raspoređeno je u tri reda i mogu se preklopiti ili izvaditi iz unutrašnjosti kako bi se stvorile različite konfiguracije. Mjesta za pohranu ima na armaturnoj ploči, podu, pretincu za rukavice te u drugom i trećem redu. Neki od njih su modularni i to korisnicima omogućuje dodavanje ili mijenjanje komponenti kako bi se bolje prilagodili svojim potrebama. Kia ovo rješenje naziva »Kia AddGear«. Interijer se može odabrati u različitim završnim obradama i bojama uključujući sivu, plavu, smeđu ili zelenu što također pridonosi ugodi vožnje ovim zanimljivim KIA-inim modelom. Govorimo li na kraju i o konkurenciji, nekako je najbliži priči koju je ispričao Volkswagen s ID. Buzzom.