Novi prioriteti

Proizvodnja Golfa u Njemačkoj ide svom kraju, 2027. se seli u Meksiko

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Podsjeća ovaj scenarij na proizvodnju stare VW „bube“ koja se u Wolfsburgu proizvodila od 1938. do 1974. godine, da bi je u tamošnjim pogonima zamijenio upravo Golf



Volkswagen je prošle godine proslavio okruglu 50-u godišnjicu puštanja u promet svog najprodavanijeg modela u povijesti, Golfa. Između 1974. i 2019. godine prodano ih je 35 milijuna, što dovodi do frapantnog podatka da je prosječno u manje od svake minute negdje na svijetu prodan Golf u tih 45 godina.


No, kao i na cijelu tvrtku u novim uvjetima dalekoistočne konkurencije, elektrifikacije i pomame kupaca za SUV-ovima, za Golfa su došli tmurni dani. Još tamo 2017. Golf je povremeno skidan s trona najprodavanijih VW modela, da bi taj trend postao bespovratan 2023. godine.


U biznisu nema puno mjesta emocijama, pa tako i Golf prestaje biti prioritet za tvrtku iz Wolfsburga, ili nešto na čemu može graditi budućnost.




Golf se proizvodio širom svijeta kroz desetljeća, pa i u našem susjedstvu, “dvojka” u sarajevskom TAS-u, od 1985.-e do početka rata. Ali, uz sve pogone na više kontinenata, Golf se uvijek proizvodio i u matičnoj tvornici u Wolfsburgu. Sad je izgleda i tome došao kraj.


Naime, tvrtka planira proizvoditi Golf u svojim njemačkim pogonima do 2027. godine, nakon čega se proizvodnja seli u Meksiko, u pogon u Puebli. Podsjeća ovaj scenarij na proizvodnju stare VW „bube“ koja se u Wolfsburgu proizvodila od 1938. do 1974. godine, da bi je u tamošnjim pogonima zamijenio upravo Golf.


No, „buba“ se nastavila proizvoditi, opet u Sarajevu (ali samo do 1976.), Australiji, Nigeriji i, ponovno u Meksiku, u Puebli gdje je zadnji primjerak „bube“ sišao s proizvodne trake 2003. godine.


U VW-u će se nakon što Golf otprave u povijest iz svog njemačkog pogona, posvetit budućnosti i kapacitete uposliti proizvodnjom sadašnjih i budućih električnih modela.


Isti razlog naveo je upravu tvrtke da dislocira proizvodnju drugog malog popularnog modela Poloa iz Španjolske u pogon u Južnoj Africi. Španjolski pogoni nakon odlaska pola pozabavit će se nadolazećim malim električnim modelom  ID.2.