Domaća konkurencija jača

Prodaja Tesla automobila u Kini pada unatoč sniženju cijena

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Dok se Tesla u Kini muči, njihovi domaći proizvođači bilježe skokovite napretke u prodaji automobila. Tako je najveći proizvođač BYD u siječnju na tamošnjem tržištu prodao 47 poto vozila više nego prošle godine



U siječnju 2024. godine u Kini je bilo prodano 71,447 Tesla automobila. Godinu kasnije taj je broj manji za 11,5 posto: tijekom ovog siječnja prodano je 63,238 primjeraka tvrtke Elona Muska.


Objašnjenje je jednostavno i racionalno, u godinu dana kineska industrija na polju električnih automobila postala je dodatno konkurentnija, u to nema nikakve sumnje. A tko zna, možda ima nešto i u aktivnom političkom angažmanu Elona Muska u administraciji Donalda Trumpa koji izražava otvoreno neprijateljstvo prema Kini i to potkrjepljuje novim carinskim nametima za kinesku roba koja ulazi u SAD.


Kako god, burze su odmah reagirale, dionica Tesle je pala za 1,5 posto nakon objave prodajnih rezultata na drugom najvećem tržištu za Teslu nakon SAD-a.




Dok se Tesla u Kini muči, njihovi domaći proizvođači bilježe skokovite napretke u prodaji automobila. Tako je najveći proizvođač BYD samo u siječnju na tamošnjem tržištu prodao 296,446 električnih i hibridnih vozila što je skok od čak 47 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Znakovito je da Tesli u Kini u siječnju nije pomogla ni činjenica da su reducirali cijene svojih modela krajem prošle godine i da su osvježenu verziju Modela Y ekskluzivno premijerno ponudili samo na kineskom tržištu.