HRVATSKA PREMIJERA

Privlačnost kojoj je teško odoljeti. Evo kako izgleda Opel Astra u svojoj limuzinskoj verziji

Edi Prodan

Foto I. Lackovic

Foto I. Lackovic

Astra se prometnula u istinski zanimljiv automobil visokotehnološke prirode koji krasi i vjerojatno nikad privlačniji dizajn



Opel je na prometnicama Dalmacije predstavio novu Astru, šestu generaciju u Hrvatskoj i Europi, jednog od najprodavanijih kompakata. U ponudi je s dva benzinska motora, dizelašem, ali i kao plug-in hibrid. Pomalo odbačeni dizelski motori u Opelu su i dalje s pravom građanstva. S razlogom jer 1,5-litreni turbo motor snage 130 KS pokazao nam se jako dobrim i nadasve štedljivim. Uz dosta pažnje s jednim je rezervoarom moguće prijeći i do tisuću kilometara. Benzinska verzija je na predstavljanju bila s trocilindričnim 1,2-litrenim turbo motorom snage 130 KS i ručnim 6-brzinskim mjenjačem, ali u ponudi su i benzinci snage 110 »konja«.


Nova Astra je dizajnirana, razvijena i proizvedena u sjedištu Opela u njemačkom Rüsselsheimu. To je danas jako važna informacija jer globalizacija već treću godinu zaredom pokazuje svoje ranjivo lice. Dizajnom riječ je o jednoj od ne samo najljepših Astri, riječ je i o jednom od najboljih kompakata uopće. Jasno su izražena stremljenja prema premium brendovima što znači jako bogatu opremu čak i kod baznih modela, iznimnu razinu sigurnosti koja je dobivena i dodatnim ukrućivanjem karoserije za 14 posto, ali i uvođenjem najmodernijih elektroničkih pomagala. Dinamična kao nikada do sada, s čistim, zategnutim površinama, oslobođena suvišnih elemenata nosi novo lice branda – Opel Vizor. Kako je istaknuto, dizajn je prošao proces maksimalnog pročišćavanja, na neki način kao da se i sama Astra nalazi u procesu – korizme.


Poput njezine prethodnice predstavljene tržištu 2015., novi model donosi inovacije iz skupljih vozila. Tu je najnovija verzije adaptivnih svjetala Intelli-Lux LED Pixel stiže ravno s Opelove perjanice Insignije i sa 168 LED elemenata, predvodnik je kod kompaktnih vozila.




Nova Astra temelji se na trećoj generaciji EMP2 platforme. To znači da je upravljivost staložena, ali i dinamična te da je novi model spreman za autocestu. Drugim riječima, sposobnost za vožnju velikom brzinom bila je primarni razvojni cilj.


Astra je kompaktna, ali i vrlo funkcionalna. Duga je 4374 mm, široka 1860 mm. Međuosovinski razmak povećan je za 13 mm, sve do 2675 mm. Prtljažnik nove Astre ima 422 litre što je također u samom vrhu klase.


Oduševljava digitalna ploča s instrumentima Pure Panel, novo sučelje čovjeka i stroja (HMI) sa svježom, modernom grafikom nudi čisto, intuitivnije iskustvo. Dizajneri i inženjeri Opela pažljivo su radili kako bi osigurali da vozač prima sve potrebne informacije i da na raspolaganju ima korisne radne opcije bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Osim toga, postavke poput kontrole klimatizacije još uvijek je moguće podešavati pomoću fizičkih prekidača i tipki.


Tu su i ergonomska AGR sjedala koja su ne tako davno također bila odlika isključivo viših klasa automobila sa znakom munje.


Standardna oprema svake verzije vozila uključuje brojne suvremene sustave za pomoć kao što su upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, detekcija pješaka, pomoć za ostanak u traci, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na umor vozača.


Prodaja nove Astre je krenula, ali se isporuke prvih primjeraka ne očekuju prije ljetnih mjeseci. Ono što kupci često traže kod Astre njezina je karavanska verzija,poznata i pod nazivom Astra Sports Tourer. Njezino bi premijerno predstavljanje trebalo biti u svibnju, dok je sam početak prodaje smješten u zadnje ovogodišnje mjesece.


Na samim probnim vožnjama imali smo i Astru PHEV 180HP AT8 čija je cijena 277.684 kune. Riječ je dakako, o sjajnom hibridnom modelu koji se ističe jako dobrom dinamikom, te niskom potrošnjom. Ovisno o načinu vožnje, s njom je samo uz pomoć elektromotora moguće voziti i do šezdeset kilometara.


Kako je istaknuto, u Hrvatskoj bi najprodavanija trebala biti verzija u paketu opreme »edition« s baznim benzincem 1.2 snage 110 KS te ručnim mjenjačem čija će cijena biti oko 163 tisuće kuna što je ujedno i jako blizu njezinog ulaznog, početnog iznosa.


ISPORUKA


Kao i većina drugih automobilskih marki, i Opel prolazi iste muke s rokovima isporuke svojih automobila. Iako mu je trenutna gama nikad bogatija, a najnoviji model poput Astre zanimljivošću odskače u svakom pogledu, čekanja su neizbježna. Višemjesečna, kako pojašnjavaju vodeći ljudi Opela u Hrvatskoj što znači da se najbolje pripremiti na polugodišnje čekanje kako bi se došlo do svog primjerka ovog lijepog automobila.