
Foto: Honda
Tržišna vrijednost Honde je oko pet puta veća od one Nissanove i očekivalo se da će oni voditi glavnu riječ, no očito je zapelo na krajnjem rješenju kako bi budući holding ili kompanija trebali biti strukturirani
povezane vijesti
Krajem prošle godine Honda i Nissan objavili su memorandum o razumijevanju koji je trebao voditi udruživanju dvaju japanskih automobilskih biznisa. No, prema informacijama sa službene Hondine stranice taj je dogovor termniran, pregovori su prekinuti i od spajanja dviju tvrtki u novu grupaciju neće biti ništa.
Tržišna vrijednost Honde je oko pet puta veća od one Nissanove i očekivalo se da će oni voditi glavnu riječ, no očito je zapelo na krajnjem rješenju kako bi budući holding ili kompanija trebali biti strukturirani.
Honda je kroz pregovore pokušala mijenjati inicijalni prijedlog osnivanja zajedničkog holdinga, gdje bi Honda imenovala većinu direktora i glavnog izvršnog direktora na temelju zajedničkog prijenosa dionica, kako je prvobitno navedeno u memorandumu o razumijevanju, na strukturu u kojoj bi Honda bila matična tvrtka, a Nissan podružnica putem razmjene dionica.
Bilo je riječi i o uključivanju Mitsubishija gdje Nissan ima 24 posto vlasničkog udjela, u pregovore, no do tog stadija se nije niti došlo. Da jest, ova grupacija bi bila treća po prodaji automobila, odmah do Toyote i Volkswagen grupe.
Prema procjeni analitičara automobilskih tržišta, propast pregovora između Nissana i Honde više će pogoditi Nissan koji se još od 2020. muči s profitabilnošću i otpušta radnu snagu u svojim proizvodnim pogonima diljem svijeta. Samo za ovu godinu u Nissanu su smanjili godišnju prognozu operativnog profita za čak 70 posto.
S druge strane, Honda je zadržala svoje predviđanje godišnje dobiti nakon rezultata u trećem kvartalu koji su uglavnom bili u skladu s predviđanjima.