Malen, ali brz

Predstavljena kabriolet verzija četvrte generacije popularnog Mini Coopera

T.I.

Foto: Mini

Foto: Mini

Slabija „C“ verzija razvija snagu od 120 kilovata, što je dovoljno da auto ubrza od 0 do 100 za 8,2 sekunde i potegne do maksimalne brzine od 120 na sat. Jača „S“ verzija ima mašinu od 150 kW, ubrzanje od 0 do 100 za 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od vrlo respektabilnih 240 km/h



Prvi Mini Cooper četvrte generacije najavljen u rujnu 2023. godine bio je električni model, početkom ove godine predstavljeni su i benzinski modeli u dvije osnovne varijante, s 1,5-litarskim i jačim  2-litarskim motorom. Dizajn je ostao prepoznatljiv, posebno kad se auto gleda od naprijed i sa strane, veće preinake pretrpio je zadnji kraj, prepoznatljiva jajasta štop svjetla s još prepoznatljivijim šarama engleske zastave, zamijenila su manja, trokutasta svjetla što je dočekano s podijeljenim mišljenjima.


Danas je Mini, engleska tvrtka od 2000. godine u vlasništvu BMW-a, objavila fotografije i tehničke detalje modela koji zatvara ponudu četvrte generacije ovih popularnih malih automobila. Riječ je o kabrioletu koji je s prednje strane identičan ostalim osvježenim modelima, no pogled na zadnji kraj otkriva da je zadržan izgled prijašnjih generacija, s klasičnim oblim štop svjetlima, što je dobra vijest za one koje su se „zakačili“ na prokušani dizajn Minija od 2000-e naovamo. Nema ni velikih promjena u odnosu na prethodne generacije što se samog pokretnog krova tiče. I dalje je to konstrukcija pokrivena mekim materijalom, vodootpornim platnom što mu da je još malo retro štiha. Krovu treba 18 sekundi da se otvori, 15 da se zaklopi i ta se radnja može obaviti u vožnji do brzine od 30 na sat. Zgodna je novost da se krov može ostaviti poluotvoren, sa otvorom od 40 centimetara pa dobijete zgodan „šiber“ na sunčani dan.

Foto galerija: Mini kabriolet 2024



Što se tiče pogona, na raspolaganju će biti samo modeli na motor s unutarnjim sagorijevanjem. Slabija „C“ verzija razvija snagu od 120 kilovata, što je dovoljno da auto ubrza od 0 do 100 za 8,2 sekunde i potegne do maksimalne brzine od 120 na sat. Jača „S“ verzija ima mašinu od 150 kW, ubrzanje od 0 do 100 za 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od vrlo respektabilnih 240 km/h.




Od posebnosti iz unutrašnjosti za istaknuti je OLED ekran na geometrijskoj sredini između vozača i suvozača, ujedno i jedini ekran u automobilu, ali kakav. Za razliku od svih drugih automobila (i ne samo automobila), ovaj 9,5 inčni je pravilnog kružnog oblika i kao takav prvi okrugli OLED ekran na svijetu. Da stvar bude zabavnija, može se aktivirati glasom, a na pitanja i želje će odgovarati virtualni domaćin, pas Spike.


Cijena ovog „ljetnog“ limenog ljubimca s kojim je opuštena vožnja zagarantirana kreće od 33 tisuće eura naviše, a bit će dostupan negdje od početka naredne godine.