Foto: Mini
Slabija „C“ verzija razvija snagu od 120 kilovata, što je dovoljno da auto ubrza od 0 do 100 za 8,2 sekunde i potegne do maksimalne brzine od 120 na sat. Jača „S“ verzija ima mašinu od 150 kW, ubrzanje od 0 do 100 za 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od vrlo respektabilnih 240 km/h
povezane vijesti
Prvi Mini Cooper četvrte generacije najavljen u rujnu 2023. godine bio je električni model, početkom ove godine predstavljeni su i benzinski modeli u dvije osnovne varijante, s 1,5-litarskim i jačim 2-litarskim motorom. Dizajn je ostao prepoznatljiv, posebno kad se auto gleda od naprijed i sa strane, veće preinake pretrpio je zadnji kraj, prepoznatljiva jajasta štop svjetla s još prepoznatljivijim šarama engleske zastave, zamijenila su manja, trokutasta svjetla što je dočekano s podijeljenim mišljenjima.
Danas je Mini, engleska tvrtka od 2000. godine u vlasništvu BMW-a, objavila fotografije i tehničke detalje modela koji zatvara ponudu četvrte generacije ovih popularnih malih automobila. Riječ je o kabrioletu koji je s prednje strane identičan ostalim osvježenim modelima, no pogled na zadnji kraj otkriva da je zadržan izgled prijašnjih generacija, s klasičnim oblim štop svjetlima, što je dobra vijest za one koje su se „zakačili“ na prokušani dizajn Minija od 2000-e naovamo. Nema ni velikih promjena u odnosu na prethodne generacije što se samog pokretnog krova tiče. I dalje je to konstrukcija pokrivena mekim materijalom, vodootpornim platnom što mu da je još malo retro štiha. Krovu treba 18 sekundi da se otvori, 15 da se zaklopi i ta se radnja može obaviti u vožnji do brzine od 30 na sat. Zgodna je novost da se krov može ostaviti poluotvoren, sa otvorom od 40 centimetara pa dobijete zgodan „šiber“ na sunčani dan.
Što se tiče pogona, na raspolaganju će biti samo modeli na motor s unutarnjim sagorijevanjem. Slabija „C“ verzija razvija snagu od 120 kilovata, što je dovoljno da auto ubrza od 0 do 100 za 8,2 sekunde i potegne do maksimalne brzine od 120 na sat. Jača „S“ verzija ima mašinu od 150 kW, ubrzanje od 0 do 100 za 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od vrlo respektabilnih 240 km/h.
Od posebnosti iz unutrašnjosti za istaknuti je OLED ekran na geometrijskoj sredini između vozača i suvozača, ujedno i jedini ekran u automobilu, ali kakav. Za razliku od svih drugih automobila (i ne samo automobila), ovaj 9,5 inčni je pravilnog kružnog oblika i kao takav prvi okrugli OLED ekran na svijetu. Da stvar bude zabavnija, može se aktivirati glasom, a na pitanja i želje će odgovarati virtualni domaćin, pas Spike.
Cijena ovog „ljetnog“ limenog ljubimca s kojim je opuštena vožnja zagarantirana kreće od 33 tisuće eura naviše, a bit će dostupan negdje od početka naredne godine.