Hrvatska premijera

Povratak u omiljeni segment. Novi Fiat 600 klasični je talijanski zavodljivi auto

Edi Prodan

Bazna cijena mu je 36.490 eura, dok za najopremljeniji model treba izdvojiti 40.990 eura



Fiat je i u Hrvatskoj predstavio model 600 što je nakon nekog vremena prvi novi automobil B-segmenta marke FIAT. Istina u ovom je trenutku riječ samo o njegovoj električnoj verziji, dok je povijest modela duga i bogata. Rođen 1955. godine, prvi FIAT 600 omogućio je talijanskim obiteljima da se voze tijekom ekonomskog procvata i postao bespogovorno najvažniji protagonist u priči o motorizaciji Italije. Prvi obiteljski automobil, prvi socijalno važan automobil B segmenta. Godine 1957. dobio je mlađeg brata, Fiat Nuova 500. Danas se priča okrenula jer potpuno novi Fiat 600 je zapravo izvedenica, ili kako bismo to rekli – stariji brat modela Fiat 500 iz 2020. godine.


Ipak, novi FIAT 600 vraća taj značajni brand natrag u B-segment, segment vozila koja su oduvijek bila najvažnija za FIAT. S dugom povijesti najprodavanijih modela, 23 milijuna prodanih primjeraka u EU-u i 3 titule za automobil godine.


Konkretno, model 600 nalazi se između modela Punto i 500X, točno na pola puta između segmenata B-Hatchback i B-SUV. Dugačak je 4,17 m kako bi bio u samoj sredini B-segmenta. Ali, nije običan model B-segmenta, već kako ga Talijani definiraju »super B«.





Recept po kojem je nastao jednostavan je jer ima sve potrebno ne samo za ulazak u B-segment nego i za ovladavanje njime. Točno je pravih dimenzija i posjeduje potrebne značajke da se uspješno bori s velikom i dostojnom konkurencijom. K tom, usko je povezan sa svojim prethodnikom iz 1955. godine, ima istu misiju ulaska u B-segment, istu društvenu važnost, a jednako je duboko povezan u pogledu duha s ikonskim modelom 500, koji je ujedno poslužio i kao njegova inspiracija.


Električni Fiat 600e im snagu od 156 KS, maksimalni okretni moment je 260 Nm, najveća brzina 150 km/h te ubrzanje 0 do 100 km/h 9 sekundi. Prosječna potrošnja je 15,1 kWh/100 km. Doseg u kombiniranom ciklusu ide do 409 km, dok se za isključivo gradsku vožnju najavljuje kako može i iznad 600 kilometara. Kapacitet baterije 54 kWh.


Vratimo li se funkcionalnim elementima, duljina mu je 4171 mm, visina 1523 mm te širina 1781 mm. Međuosovinski razmak doseže 2562 mm. Ono što ga čini naglašeno korisnim je zapremnina prtljažnika od 360 litara što se može povećavati, s preklopljenim sjedalima, do 1231 litara. Gume koje koristi imaju dimenzije od 215/65 R16 pa sve do, u najraskošnijim kombinacijama, 215/55 R18. Težina praznog vozila je 1520 kilograma što je, s obzirom na to da u ovom trenutku govorimo isključivo o električnom automobilu, razumljivo. Tim više ako znamo da mu baterija teži 339 kilograma.


Na kraju priče, ističemo i cijene. Bazna je 36.490 eura, dok za najopremljeniji model treba izdvojiti 40.990 eura.