Impresivan izgledom, ali i terenskim sposobnostima, Defender je uz naglašenu »šminku« ipak zadržao svoje poznate posebitosti
povezane vijesti
Kolika mu je cijena? Bilo je to jedno od najčešćih pitanja koja su se upućivala nakon što bi se u fokusu pojavila najnovija generalija Land Rover Defendera. Impresivan dimenzijama ali i dizajnom, pitanje o cijeni nije provocirao kako bi se iza toga razvio red nevjerice i negodovanja kako je to »apsolutno preskupo«, već zbog toga što je, pa zahvaljujući i boji zanimljivog naziva – Santorini Black metalik – automobil toliko impresivan da se očekuje visoka, skoro pa »nevjerojatna« cijena.
Kad bi pak u odgovoru saznali kako je konačni iznos koji se mora platiti da bi se dobilo Defender model 110 s 2-litrenim dizelskim motorom snage 240 KS i, dakako, pogonom na sve kotače 853 tisuće kuna, u pravilu bi se zaključivalo kako je to – očekivana cijena. Da, u neku ruku to se i može tako definirati mada je početna cijena ovog modela zapravo mnogo prihvatljivijih 610 tisuća kuna. No, kako je u testnom modelu bilo i »brdo« dodatne opreme, u čemu se značajem i iznosom posebno ističe zračni ovjes što od Defendera stvara vozilo koje je moguće iznimno opteretiti kao i bezbrižno izvesti na poprilično nepristupačne terene, iznos se vrtoglavo uvećao. Kažemo bezbrižno jer današnji Defender izgledom nije ni izbliza terenac kakav je, svojom robusnošću i maksimalnoj podređenosti najtežim terenskim izazovima, definirao svoju pojavnost kroz povijest. Danas, kad su na njemu i primjerice 20-inčni kotači od lake legure, on ipak više ide u red impresivnih terenaca i crossovera koje u svojim portfeljima imaju i drugi premium brendovi, automobil kakve obožava estrada ili pak nogometna elita, vozilo s kojim si itekako viđen.
Oslobođeni svih navedenih razmišljanja o cijeni ili elitizmu, ono što Defender uistinu pruža zanimljiva je kompilacija njegove prošlosti, u kojoj su kako smo istaknuli, naglašene bile upravo njegove terenske sposobnosti, kao čitav niz novih spoznaja koje je pred ključne ljude koji promišljaju strategiju budućnosti Land Rovera donio crossoverovski model Evoque. Defender je vrlo luksuzan, udoban i prostran, ali je jednako tako i nezaustavljiv. Maksimalni kapacitet korisne nosivosti mu je nevjerojatnih 900 kilograma, statička nosivost krova 300, a kapacitet vuče veći od 3,5 tona – 3720 kilograma. Ono što nas je također nagnalo na divljenje podatak je da bez problema može uroniti u vodene tokove čija je dubina 900 mm! A mislili smo da je sve adute bacio na luksuz i raskoš.
Pogonski sklop činio je dizelski motor klasične dvolitrene zapremine. Snaga mu je zahvaljujući turbopunjačima dosegnula dostatnih 240 »konja«. Unatoč lošoj aerodinamici i velikoj težini, odlična su mu ubrzanja kao i međuubrzanja što ga čini vrlo dinamičnim. Kad se pak iskoriste sve prednosti zračnog ovjesa, postaje i vrlo stabilan te spreman za jurnjavu. Ono gdje se posebno ističe, iako se zbog »ušminkane« vanjštine pomalo zazire od odlaska na blatnjave i manje pristupačne puteve, nema straha jer on se upravo u takvim prilikama najbolje osjeća. Zaštićen je sa svih strana, pa ako se pazi na dovoljan odmak od granja i grmlja, proći se može i »mjesečevim pejsažem«. Jako je dobar i automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.
Prosječna je potrošnja ispod deset litara, ali su zato brojne situacije u kojima će trošiti i znatno više od toga. Osvrnemo li se na funkcionalnost, njegova iznimna visina od skoro dva metra pomaže u prihvatu velike količine tereta, ali i osjećaja u unutrašnjosti koja je vrlo prozračna, ugodna.
I na kraju, svi digitalni uređaji kao i modalitet prihvata drugih takvih uređaja, su tehnološki najnapredniji. Baš kao što je to i središnji zaslon koji zbog niza važnih parametara ide u red najboljih koje smo isprobali.
Kvaliteta materijala od kojih su napravljeni svi pojedini sklopovi je na najvišoj razini. Jasno je stoga da neće plastika u unutrašnjosti »zacvrčati« ni nakon najtežih terenskih iskustava.
Mane? Izuzmemo li ukupnu cijenu što je svjetlosnim godinama udaljena od prosječnog standarda, u analizi sa sebi sličnima itekako ostaje u zoni konkurentnosti. Mana je i potrošnja pri višim opterećenjima koja zna iznositi i znatno više od deset litara, ali je zato volumen rezervoara 85 litara, tu je i koeficijent otpora zraka što iznosi cx 0,39, pa mogli bismo u sve te manjkavosti utvrditi i 2,3 tone teško tijelo. Mada, u konančnici nameće se zaključak kako je proces približavanja fenomenalnog terenca luksuznim vodama bio itekako uspješan. Poseban automobil za posebne ljude, baš tako.