Foto Mislav Klanac
Prodaja na ključnom kineskom tržištu pala je gotovo za trećinu zbog, kako tvrde u upravi, teške gospodarske situacije
povezane vijesti
Njemački proizvođač luksuznih automobila Porsche izvijestio je u petak o padu prodaje zbog slabe potražnje u Kini i obnove nekoliko popularnih modela.
U siječnja do rujna Porsche je kupcima isporučio 226.026 automobila, za sedam posto manje nego lani.
Prodaja na ključnom kineskom tržištu pala je gotovo za trećinu zbog, kako tvrde u upravi, teške gospodarske situacije.
Smanjila se i prodaja na sjevernoameričkom tržištu, za pet posto, zbog kašnjenja vozila na carini.
Svijetla točka bilo je matično tržište u Njemačkoj, gdje su isporuke porasle za osam posto.
U ostatku Europe prodaja je porasla za jedan posto, a na ostalim svjetskim tržištima, uključujući Afriku, Latinsku Ameriku, Australiju, Japan i Koreju, za tri posto.
Pad je bio u određenoj mjeri očekivan, tvrde u upravi, s obzirom na obnovu flote, poput električnog sportskog automobila Porsche Taycan, modela Panamera, Cayenne i Macan te ‘klasika’ 911.
Analitičari su pak upozorili da bi Porscheu mogle naškoditi i trgovinske napetosti u odnosima EU-a i Kine.
Prijedlog Europske komisije o uvođenju konačnih dodatnih carina na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine dobio je potrebnu podršku zemalja članica i stupit će na snagu najkasnije krajem mjeseca, prema priopćenju Bruxellesa.
Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na uvoz benzinaca iz EU-a s motorom zapremnine veće od 2,5 litara. Glavni stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin smatra da bi trebale biti podignute s 15 na 25 posto.
Takav odgovor Pekinga najviše bi naškodio upravo Porscheu, upozorili su analitičari, budući da automobile uglavnom proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu koja čini četvrtinu njegove globalne prodaje.
Kinesko ministarstvo trgovine organiziralo je tokom ljeta sastanak na kojem su, prema tvrdnjama dva izravno upućena izvora za Global Times, uz domaće proizvođače SAIC i BYD, sudjelovale i europske automobilske tvrtke uključujući i Porsche, Volkswagen i BMW.