Veliki problem

Polovica svih novih automobila preširoka je za prosječno parkirno mjesto u europskim gradovima

Hina

Foto iStock

Foto iStock

Automobili su desetljećima postajali sve širi i taj će se trend nastaviti sve dok ne postavimo strožu granicu



Otprilike polovica svih novih automobila preširoka je za tipično parkirno mjesto u europskim gradovima, prema novoj studiji, dok se poziva da se preokrene trend SUV-ova i većih vozila.


Prema kampanji Transport & Environment, prosječni novi automobil svake dvije godine postaje širi za 1 cm, a tipična širina automobila sada iznosi 180,3 cm, što je porast u odnosu na 177,8 cm iz 2018.


Grupa kaže da su među 100 najpopularnijih automobila u Europi 52 preširoka za tipično parkirno mjesto na ulici od 180 cm u velikim gradovima kao što su London, Pariz i Rim.




Također se kaže da sve veći broj velikih SUV vozila “ostavlja premalo prostora za ulazak i izlazak putnika iz vozila”.


“Automobili su desetljećima postajali sve širi i taj će se trend nastaviti sve dok ne postavimo strožu granicu. Trenutačno zakon dopušta da novi automobili budu široki kao kamioni”, rekao je James Nix, voditelj politike vozila u Transport & Environment.


“Rezultat su veliki SUV-ovi i kamioneti u američkom stilu koji se parkiraju na našim pločnicima i ugrožavaju pješake, bicikliste i sve ostale na cesti.”


Istraživanje je objavljeno dok se Pariz sprema glasati o povećanju naknada za parkiranje za veće i teže automobile – prvenstveno SUV-ove.


Referendum se održava 4. veljače kako bi se utrostručila cijena parkiranja za takva vozila, iako se to ne bi odnosilo na stanovnike Pariza, već na one koji ga posjećuju.