Svjetska premijera

Pokriven cijeli crossover prostor. Novi Tayron zauzima mjesto između Tiguana i Touarega

Edi Prodan

Foto VW

Foto VW



Volkswagen na europsko tržište lansira novi SUV naziva – Tayron. Riječ je o velikom, svestranom vozilu koje se isporučuje s pet ili sedam sjedala, dok bismo ga modelski mogli definirati kao most između ekskluzivnog modela Touareg, koji svakako ide u red premium primjeraka SUV-a te Tiguana, omiljenog mdela kompaktne, srednje klasa. Početak pretprodaje planiran je za kraj ove godine, dok se na prometnicama, pa tako našim, hrvatskim očekuje na proljeće 2025. godine. Cijene još uvijek nisu poznate, no kako je smješten u sredinu između navedenih modela, vrlo je lako zaključiti kako će mu i cijena biti na istoj poziciji. Dakle, može se kalkulirati s nekih pedesetak tisuća eura.


Tayron je razvijen i dizajniran u Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi. Tehnička osnova SUV vozila najnoviji je evolucijski stupanj modularne poprečne (MQB evo) platforme. Osim toga, prilagođeni su tehnološki sustavi koji su prvo razvijeni za Touareg. Primjeri tehnologije prenesene na Tayron uključuju interaktivna IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla i sjedala s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih točaka s 10 komora. Jedno je sigurno: novi je Tayron SUV vozilo čije su značajke komfora najbolje u klasi, čiji dojam kvalitete s pojedinostima kao što su ukrasi od pravog drveta daju dojam luksuzne klase, čiji vrhunski kapacitet prtljažnika s pet putnika u vozilu doseže do 885 litara, čija izvanredna aerodinamika (koeficijent otpora = 0,28) znatno optimizira učinkovitost i čiji je plug-in hibridni pogon s dosegom na električni pogon većim od 100 km jedan od najekonomičnijih sustava te vrste na svijetu. Tayron je također elegantno vučno vozilo koje je – s maksimalnom težinom prikolice do 2,5 tone – savršeno za prijevoz konja, klasičnih automobila, motornih čamaca ili velikih kamp kućica za odmor.


Foto VW


Tayron će biti predstavljen s tri linije opreme, dok ponuda počinje s opcijom Tayron Life koja uključuje trozonski automatski klima uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka, glasnoćom zvuka i aktivacijom opcije Atmospheres kao unaprijed programiranim osvjetljenjem i audiougođajima), zaštitu od sunca na stražnjim vratima, digitalne instrumente, LED glavna svjetla uključujući automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), kao i 17-inčne kotače od lakog metala.


Most između Tiguana i Tuarega




Ponuda serijskih sustava potpore za vozača također je velika. Oni uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), funkciju kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera, sustav potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav automatskog kočenja u nuždi uključujući nadzor pješaka i biciklista (Front Assist), sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova.


Foto VW


Serijska oprema također uključuje upozorenje pri izlasku (Exit Warning). To je proširenje sustava za potporu pri promjeni voznog traka i, unutar ograničenja sustava, može spriječiti otvaranje jednih vrata ako se vozilo približava straga. Sustav izdaje i akustična i vizualna upozorenja.


Volkswagen će novi Tayron nuditi s dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora opremljena turbopunjačem (TDI). Spektar snage kreće se od 150 KS do 272 KS. Benzinski motor opremljen turbopunjačem i najsnažniji dizelski motor opremljen turbopunjačem kombinirani su s pogonom na sve kotače 4MOTION; sve ostale verzije imaju pogon na prednje kotače. Sve verzije modela Tayron opremljene su automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).


Dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje jer nude velike dosege na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istovremeno, oba modela Tayron eHybrid oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima s velikim ukupnim dosegom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje.


Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh, Volkswagen predviđa doseg na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC wallboxu ili AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.


Benzinski motori opremljeni turbopunjačem (TSI evo4) i dizelski motori opremljeni turbopunjačem (TDI evo2) – najnovija generacija 2.0 litrenih 4-cilindričnih motora opremljenih turbopunjačem. TDI sa 150 KS i pogonom na prednje kotače posebno je ekonomičan pogonski sustav. Veći TDI sa 193 KS, također je vrlo ekonomičan i serijski je kombiniran s pogonom na sve kotače 4MOTION. Dva TSI motora sa 204 KS i 265 KS uvijek se kombiniraju s pogonom na sve kotače. Svi modeli Tayron 4MOTION s mehanizmom za vuču odobreni su za težinu prikolice do 2500 kg.