Pariz

Ovoj gradonačelnici je prekipjelo: “Voziš SUV? E pa plaćat ćeš parking tri puta skuplje”

Portal Novi list

Ilustracija / Foto Grant Lemons, Unsplash

Ilustracija / Foto Grant Lemons, Unsplash

To je oblik društvene pravde, drži gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo



Pariz namjerava utrostručiti naknade za parkiranje za velika sportska terenska vozila (SUV) kako bi ih istisnuo iz grada i ograničio emisije i zagađenje zraka, najavila je gradonačelnica.


“To je oblik socijalne pravde”, objavila je Anne Hidalgo u petak o planu borbe protiv klimatskih promjena i onečišćenja zraka, koji je namjerno usmjeren na najbogatije vozače.


Sprema referendum


“Ovdje se radi o vrlo skupim automobilima koje voze ljudi koji danas još nisu napravili promjene u svom ponašanju koje se moraju napraviti zbog klime”, drži Hidalgo.




Pariz će 4. veljače, javlja The Guardian, održati referendum na kojem će se od stanovnika tražiti da glasaju za ili protiv posebne cijene parkiranja za teške, velike SUV-ove koji zagađuju okoliš.


Već su zabranili e-romobile


Ranije ove godine, Pariz je održao slično glasovanje o tome treba li zabraniti električne romobile za najam i nakon toga postao prva europska prijestolnica koja ih je zabranila.


Ako Pariz glasa DA, cijena parkiranja na ulici za SUV ili 4×4 automobil iznosit će 18 eura po satu u središtu Pariza i 12 eura po satu u ostatku grada.


Ova cijena odnosit će se na vozila teža od 1,6 tona s motorom s unutarnjim izgaranjem ili hibridna vozila te za električna vozila teža od dvije tone. No, povećanje cijene parkiranja neće se odnositi na stanovnike Pariza.


Što ovime želi postići?


Hidalgo je rekla da bi povećanje cijene parkinga moglo glavnom gradu Francuske donijeti 35 milijuna eura za glavni grad. Ona drži da se radi o mjerama kojima se hvata u koštac s klimatskom krizom, povećava sigurnost na cestama i kvalitetu zraka.


Ne manje važno, Hidalgo ovim potezom uzima u zaštitu 500.000 Parižana koji žive u blizini obilaznice. Périphérique, i trpe posljedice velikih automobila koji ulaze u grad.


David Belliard, zamjenik gradonačelnika Pariza iz stranke Zelenih, rekao je: “SUV-ovi koštaju između 6.000 i 7.000 eura više od standardnog automobila, a sve studije automobilskih tvrtki pokazuju da ih kupuju najbogatiji ljudi s visokim primanjima…


Ova mjera, ako se primijeni, bit će usmjerena na najbogatije ljude kako bi se financirala transformacija našeg javnog prostora za prilagodbu klimatskoj krizi, tako da je to oblik društvene preraspodjele.”


“Znajte, to će vas koštati više”


Rekao je da bi, ako bi se osoba dovezla u Pariz u SUV-u i morala platiti 36 eura za dva sata parkiranja, to bio poticaj za korištenje drugog oblika prijevoza.


“Radi se o slanju snažnog signala onima koji voze ove goleme automobile – ili tome teže – da će vas to u budućnosti koštati više. Pozivamo ih da koriste druga prijevozna sredstva, alternative postoje.”


Također je želio poslati poruku proizvođačima SUV vozila, kojima prodaja raste. Le Parisien je izvijestio da je broj SUV vozila u glavnom gradu porastao za 60% u posljednje četiri godine.


Povećava pritisak na vozače


Ako stanovnici Pariza glasaju za plan, nove cijene parkiranja stupit će na snagu sljedećeg proljeća. Grad Lyon također će sljedeće godine uvesti veće troškove parkiranja za veća vozila.


Hidalgo godinama povećava pritisak na vozače povećanjem troškova parkiranja i postupnom zabranom dizelskih vozila u Parizu, dok širi mrežu biciklističkih staza u zagušenoj prijestolnici. Grad je smanjio broj uličnih parkirnih mjesta kako bi vozači češće koristili podzemni parking.


Udruga francuskih automobilista, 40 millions d’automobilistes, osudila je ono što je nazvala “neopravdanim” stezanjem i ograničavanjem sloboda.