Prošli tjedan kineska tvrtka Xpeng predstavila je novi električni SUV G9, njihovo prvo vozilo razvijeno za prodaju u Kini, ali i ostatku svijeta, napose Europi
povezane vijesti
Prošle godine 12 posto svih prodanih automobila na kineskom tržištu bilo je električno. Kolika je to brojka najbolje govori činjenica da je u isto vrijeme tek 2 posto vozila prodanih na američkom tržištu bilo električnih.
Nije ni čudo da da je za Teslu, tvrtku koja otkad je osnovana proizvodi isključivo potpuno električne automobile, to jedno od najvažnijih tržišta jer u Kini već sad prodaje 20 posto ukupne proizvodnje. Vlasnik Tesle Elon Musk ne govori bez vraga da će Kina biti njihovo najveće tržište u skoroj budućnosti.
No, na tom putu domaća konkurencija ne spava, sve je više kineskih proizvođača koji se kvalitetom i posebno cijenom mogu nositi s američkim uzorom.
Jedan od njih je kineski startup Xpeng koji je svoje prvo vozilo SUV G3 izbacio prije tri godine. Ovo startup treba uzeti uvjetno jer iza tvrtke stoji kineski milijarder He Xiaopeng i tvrtka je od osnivanja 2017. od ulagača privukla krupnih 4,6 milijardi dolara kapitala.
Dosad su izbacili nekoliko modela, osim SUV-a i P5 limuzinu, te P7 sportsku limuzinu, ali o njima se izvan granice Kine čulo malo jer su bili namijenjeni domaćem brzo rastućem tržištu.
Ali, to se sad mijenja jer su prošli tjedan Kinezi predstavili novi električni SUV G9, njihovo prvo vozilo razvijeno za prodaju u Kini, ali i ostatku svijeta, napose Europi. Dosad je jedino vozilo koje se moglo nabaviti izvan Kine, od ove godine bio model P7 limuzine, iz nekog razloga samo na norveškom tržištu.
Zasad su objavili samo nekoliko fotografija vanjštine, ne i interijera. Tehnički podaci o bateriji i snazi nisu pruženi, ali je otkriven detalj da će za 200 kilometara vožnje biti dovoljno puniti bateriju samo 5 minuta. Poznato je i da vozilo ima ugrađenu asistenciju vozaču, odnosno da će biti poluautonomno uz pomoć Xpilot 4.0 tehnologije, nešto kao Teslin Autopilot.
Zasad nema vijesti ni o cijeni što bi mogao biti vrlo zanimljiv podatak jer se očekuje ipak niža od Teslinog SUV-a Model Y kojem će od kraja 2022. vjerojatno biti žestoka konkurencija u Kini, ali i Europi.