Prodaja po modelima

Opel Corsa na hrvatskom tržištu s trona istisnula dosad neprikosnovenu Škodu Octaviju

Edi Prodan

Razlika za godinama neprikosnovenu Škodu Octaviju bila je mala, svega 16 komada, ali dovoljna za pobjedu Opela



​Na modelskoj ljestvici došlo je do iznenađenja jer je Opel Corsa, za svega 16 automobila – 1.871 naprema 1.855 – prestigla godinama neprikosnovenu Škodu Octaviju.


Bilo je sve do kraja sumnji hoće li Corsa sačuvati vodstvo jer se ono zasnivalo na fantastičnim rent-a-car ugovorima koji su u lipnju i srpnju realizirali 510, odnosno 407 registracija. U svim ostalim mjesecima realizacija Corse bila je znatno niža, sa samo 35 komada u prosincu čak i loša, ali konstantnost prodaje Octavije je ipak na kraju bila nemoćna prema ljetnom blitzkriegu Corse. Ujedno, podsjetnik je to na nekadašnja vremena kad je Opel, s kompaktnom Astrom, godinama osvajao modelsku poziciju poput lanjske Corsine.


Iza njih su se plasirali Dacia Duster i VW T-Cross što je pomalo neobično nisko s obzirom na ponavljanje titule VW-a. Slijedi još jedna Dacia – Sandero potvrđuje jako dobar status rumunjskog brenda u Hrvatskoj. Modelsku Top10 ljestvicu zatvaraju VW T-Roc, što je potvrda da VW naslov osvaja s prodajnom disperzijom, ne udarom putem jednog modela, potom Renault Clio, Hyundai Tucson, Suzuki Vitara te KIA Stonic. Zanimljivo, iako je to bilo izgledno, zadnja dva modela nisu uspjela preći tisuću ovogodišnjih registracija. Drugi je dio ljestvice vrlo »šaren«. Na njemu su Opel Crosland te dva VW-a – Golf i Polo te Škoda Kamiq. Prvi je Peugeot tek 15., model 2008, da bi se do kraja nanizali Suzuki Swift, VW Tiguan, KIA Ceed, Toyota Yaris te kao malo iznenađenje – Renaut Twingo.




Vidljiva je i na modelskoj strani priče dominacija koncerna VW, njegovih sedam modela što je čak 35 posto Top20. S četiri modela dobra je i Renaultova grupacija, dok je korejski dvojac unutar Hyundai korporacije prisutan s tri primjerka baš kao i PSA od kojeg su tu, na ljestvici prisutni, Opel i Peugeot. I na kraju – tri »japanca«, dva Suzukija i jedna Toyota.


Dodajmo još da dok kod proizvođača Top20 volumenski zatvara praktično čitavu prodaju, kod Top20 modela to je svega nešto više od polovice – 24.868 komada.