Njemački znanstvenici razvili vjetrobran koji se ne ledi i ne magli

Hina

Tajna novih stakala leži u tankom prozirnom sloju posebne kemijske supstance koja se nanosi na staklo. Vanjski sloj sprečava hlađenje stakla i izlazak topline, pa se ne kondenzira voda i stoga se ne stvara led na staklu



BERLIN – Struganje leda s automobilskih stakala uskoro će postati prošlost zahvaljujući njemačkim znanstvenicima koji su razvili vjetrobransko staklo na koje se ne hvata led i koje se na magli.


Posebna stakla razvili su znanstvenici iz Fraunhoferova instituta za tehnologiju površina (IST) iz Braunschweiga, u suradnji s tvrtkama Audi i Volkswagen.


Za razliku od grijanih vjetrobrana, nova stakla temelje se na fizikalnom načelu koje ne dopušta da se led formira na staklu  – čak i na temperaturama od 18 stupnjeva Celzija ispod ništice.




Tajna novih stakala leži u tankom prozirnom sloju posebne kemijske supstance koja se nanosi na staklo. Vanjski sloj sprečava hlađenje stakla i izlazak topline, pa se ne kondenzira voda i stoga se ne stvara led na staklu.


»Ponosni smo na tu inovaciju i primijenit ćemo je na našim vozilima«, rekao je Thomas Drescher iz Volkswagena.


»Premda nova tehnologija ne sprečava u potpunosti zaleđivanje ili magljenje stakala, ona ih znatno smanjuje«, rekao je Drescher.


Zasad je jedini problem s novom tehnologijom činjenica da nova stakla otežavaju ulazak radio valova u vozilo, što može ugroziti prijem radio i telefonskog signala.