Dorađen u svakom smislu, Qashqai koji je prije 15-ak godina izmislio kompaktne crossovere nastavlja u liderskom ritmu
povezane vijesti
Kad se pojavio 2007. godine, Nissan Qashqai, nabildani kompaktni automobil koji se posebno pomaknuo u visinu, izazvao je poprilično zanimanje. Još i više simpatija tako da je u nešto manje od 15 godina, u dvije dosadašnje generacije, prodan u pet milijuna primjeraka, od čega čak tri u Europi.
Treća generacija automobila koji se smatra rodonačelnikom danas najnapučenijeg razreda kompaktnih crossovera, svoju je hrvatsku premijeru imala u – Rijeci. Na mjestu gdje su se nekad vozile motociklističke utrke za svjetsko prvenstvo, tamo gdje je danas izdanak Hiltona, najpoznatijeg svjetskog lanca hotela. Ne čudi jer upravo treća generacija ovog omiljenog automobila pokazuje kako se oni koji su bili prvi i dalje ponašaju – liderski. U to smo se mogli uvjeriti za kraćih testnih vožnji na svim konfiguracijama prometnica, ali i zahvaljujući iscrpnoj prezentaciji koja je pokazala kako Nissan i Qashqai opet žele na sam prodajni vrh.
Dizajnerski gledano, Qashqai ponavlja iznimne iskorake na koji se Nissan odlučio s drugom generacijom manjeg brata, modela Juke. Privlačno i nadasve originalno ide se i na svim ostalim pozicijama, dok je unutrašnjost, na središnjoj konzoli, instrument ploči, zapravo na čitavoj armaturi prava oda digitalnom svijetu.
Qashqai je oduvijek poznat i po funkcionalnosti. Dimenzije su mu kompaktne, dužina iznosi 4425 mm, dok je prtljažnik dosegnuo visoke 504 litre.
Kad su motori u pitanju, samo benzinac zapremine 1,4 litre u dvije opcije snage – sa 138 li 156 KS. Dakako, riječ je o mild hibridima kako bi se smanjila emisija CO2 što se kreće, zavisno o mjenjačima i modalitetu pogona koji kod najviših paleta opreme može biti i na sve kotače, od 143 do 160 g/km. Mjenjači su šest stupanjski manualci, ili variomatski automatik.
Ono što posebno veseli sjajna je završna obrada što donekle pojednostavljuje činjenica da se koriste uistinu jako kvalitetni materijali. Tu je i novorazvijena platforma kodnog naziva CMF-C koja je odlična polazna osnova za sve što se kasnije »zida« do visoke kvalitete završnog proizvoda.
Ono po čemu se treća generacija Qashqaija ističe svakako je bogatstvo sigurnosnih sustava, ali i onih koji pomažu u vožnji. Posebno u gradu gdje sustav sam regulira brzinu vožnje, ovisno o uvjetima na prometnici.
Niz je i paketa opreme koji su poznati i iz prijašnjih modela – od bazne »visie« do »tekna+«, a upravo se ovisno o paketima opreme pozicioniraju i cijene. Bazni je model tako zabilježio iznos od 179 tisuća kuna, da bi najopremljeniji model u kojem uistinu ne fali ni »ptičjeg mlijeka«, uključujući i pogon na sve kotače dosegnuo konačni zbroj od 287 tisuća kuna.
Visoko su dakle opet postavljene granice. Istina, nema danas ozbiljnijeg proizvođača koji također nije dao sve od sebe kako bi upravo s kompaktnim crossoverima privukao kupce. Gužva je velika, no nekako nam se ipak čini da oni koji su izmislili klasu i dalje nameću pravila.
Kako god, Qashqai je svakako privlačan, od modernog izgleda pa sve do dinamike vožnje. Cjenovno se unekoliko odmaknuo, no kako je i u baznoj opremi jako izdašan, može se i u tom segmentu biti – zadovoljan.