Korak naprijed

Nissan najvaljuje da će auto-industriji osigurati jeftinije i efikasnije solid-state baterije za pogon vozila

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Tehnologija solid state baterija mogla bi biti prava prekretnica za porast popularnosti električnih vozila jer imaju dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na konvencionalne litij-ionske baterije i znatno kraće vrijeme punjenja



Gotovo svi električni automobili današnjice baziraju svoj pogon na litijum-ionskim baterijama. No, one imaju niz slabih točaka, griju se i mogu se zapaliti, pune se relativno sporo i kapacitet im je ograničen u odnosu na volumen. S druge strane, solid state baterije koje rade na sličnom principu, ali umjesto tekućeg elektrolita koriste čvrsti, su superiorne u nabrojanim značajkama. Ipak, ne proizvode se masovno jer je njihova proizvodnja zahtjevnija, odnosno skuplja. Zasad, no to ne znači da se stvari u tehnologiji neće mijenjati u budućnosti.


Upravo na tu kartu igra japanski Nissan koji je predstavio svoju tvornicu za proizvodnju prototipova solid state baterija koje namjerava plasirati na tržište 2028. godine. Postrojenje se nalazi unutar istraživačkog centra u Yokohami gdje planira „uspostaviti probnu proizvodnu liniju na kojoj će se proučavati materijali, dizajn i proizvodni procesi.“


U okviru svoje dugoročne vizije Nissan Ambition 2030, tvrtka želi predstaviti električno vozilo sa solid state baterijama razvijenim u vlastitom pogonu do fiskalne godine 2028.




Nissan vjeruje da se trošak proizvodnje solid state baterija u skoroj budućnosti može smanjiti u tolikoj mjeri da bi se izjednačili troškovi proizvodnje električnih vozila i vozila na fosilna goriva.


Tehnologija solid state baterija mogla bi biti prava prekretnica za porast popularnosti električnih vozila jer imaju dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na konvencionalne litij-ionske baterije, znatno kraće vrijeme punjenja zbog bolje učinkovitosti punjenja/pražnjenja i potencijalno nižu cijenu zahvaljujući mogućnosti korištenja jeftinijih materijala.


Ukoliko se ostvare svi preduvjeti, Nissan očekuje da će koristiti isključivo solid state baterije pri proizvodnji brojnih vozila, uključujući pickupova.


„Nissan je bio predvodnik u tehnologiji elektrifikacije u nizu istraživanja i razvoja, od istraživanja materijala za baterije na molekularnoj razini do razvoja sigurnih električnih vozila vrhunskih performansi. Naše inicijative uključuju čak i razvoj gradske infrastrukture korištenjem električnih vozila kao baterija za pohranu energije. Znanje stečeno kroz naše iskustvo pomaže razvoju solid state baterija te smo prikupili važne neophodne tehnologije. U budućnosti, naši odjeli za istraživanje i razvoj i proizvodnju nastavit će blisko surađivati u ovoj tvornici za proizvodnju prototipova kako bi ubrzali praktičnu primjenu solid state baterija.”  – prenosi The Verge riječi Kunioa Nakaguroa, izvršnog potpredsjednika Odjela za istraživanje i razvoj u Nissanu.


Drugi proizvođači automobila također rade na razvoju solid-state baterija. QuantumScape koji podržava Volkswagen planira ih početi prodavati 2024., a Ford kaže da će do kraja desetljeća imati spremne potpuno „čvrste baterije“ koje razvija. Iz Toyote su prošle godine poručili da žele započeti proizvodnju baterija do sredine 2020-ih, ali su napomenuli da moraju nastaviti istraživanje tehnologije zbog velikih troškova proizvodnje.