Ilustracija Reuters
Premda je veliki dio proizvodnje preusmjeren na profitabilne SUV-ove i profit je isti, ako ne i veći (svi su podignuli cijene novih vozila), dugoročno će se posljedice osjetiti.
povezane vijesti
Svaki dobar direktor neke marke automobila ima istu noćnu moru – čip veličine slona proganja ga praznim tvorničkim pogonima. Baš u trenutku kada se sprema ščepati ga, direktor se probudi orošen kapima znoja i nakon te traume ne može više zaspati, piše revija HAK. Šalu na stranu, autoindustrija je na koljenima zbog nestašice čipova. Premda je veliki dio proizvodnje preusmjeren na profitabilne SUV-ove i profit je isti, ako ne i veći (svi su podignuli cijene novih vozila), dugoročno će se posljedice osjetiti. Manja prodaja znači i teško preživljavanje ovlaštenih servisa u budućnosti, koji će raditi s mnogo manje vozila
Koliki su razmjeri krize, govori i sljedeća vijest. Da smo informaciju pronašli oko 1. travnja sumnjali bismo u njezinu autentičnost, ali ona dolazi iz ozbiljne tvrtke, iz usta ozbiljnog čovjeka, još jednog direktora. Dakle, ASML je najveća tvrtka za proizvodnju litografskih strojeva za izradu čipova, a njezin čelnik Peter Wennink tvrdi da je situacija toliko dramatična da neki industrijski proizvođači kupuju perilice rublja i s njih skidaju čipove te ih ugrađuju u svoje industrijske module.
Wennik nije htio imenovati koje su to kompanije, ali budite sigurni da među njima ima i proizvođača automobila, jer oni ipak proizvode najskuplju robu i isplati im se kupiti perilicu. Djeluje bizarno, ali teška vremena zahtijevaju odlazak u trgovinu bijele tehnike.