Foto Reuters
Opskrba poluvodičkim čipovima ne uspijeva podmiriti potražnju u čitavom nizu industrijskih sektora, uključujući autoindustriju koja se brzo oporavila od koronakrize
povezane vijesti
Nestašica čipova koja je izazvala velike poremećaje u svjetskoj proizvodnji automobila mogla bi se protegnuti na 2022., pa i na 2023. godinu, upozorio je šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimler u razgovoru za britanske medije.
Covid 19 testirao je spremnost autoindustrije na nepovoljne uvjete poslovanja i pokazalo se da kompanije moraju temeljito analizirati svoje opskrbne lance, rekao je predsjednik upravnog odbora Daimlera Ola Kaellenius.
Izvući ćemo pouku iz te provjere i još dublje analizirati osnovne elemente opskrbnog lanca kako bi naš sustav bio otporniji, pojasnio je Kaellenius.
Opskrba poluvodičkim čipovima ne uspijeva podmiriti potražnju u čitavom nizu industrijskih sektora, uključujući autoindustriju koja se brzo oporavila od koronakrize, podsjeća BBC.
Pogoni su u Maleziji zatvoreni zbog nestašice koja će “značajno utjecati na proizvodnju i prodaju u trećem tromjesečju”, rekao je za BBC na Međunarodnom sajmu mobilnosti u Muenchenu Kaellenius, ujedno i čelnik i Mercedes-Benza.
“Proizvođači čipova kažu da će se, gledano iz strukturne perspektive, ova situacija protegnuti i na 2022., a potom će se situacija postupno poboljšavati”, dodao je.
To znač da bi se nestašica mogla otegnuti i do 2023. godine, ali “nadamo se da neće biti tako ozbiljna kao u proteklih nekoliko mjeseci”, napomenuo je čelnik njemačke tvrtke.
Član uprave njemačkog dobavljača dijelova i sustava za autoindustriju Boscha Harald Kroeger ističe pak da je glavni razlog problema u opskrbi tržištu automobila “dramatičan” rast potražnje, što je, po njegovim riječima, dobra vijest za automobilsku industriju.
“Prije samo godinu dana bili smo u mračnom dobu korone, prodaja je padala i nitko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno nastojimo hitro podmiriti tu potražnju”, ističe Kroeger.