Korak u budućnost

Neodoljivi koncept Hyundaija na vodik N Vision 74 na cestama do 2030. godine

T.I.

Prije nekoliko godina je prvi put predstavljen  u formi koncepta. Automobilski fanovi su bili oduševljeni njegovim izgledom, no kao i u mnogim drugim slučajevima s konceptima auta, bilo je vrlo upitno hoće li ikada stići do proizvodnih linija



Na nedavnom Danu investitora Hyundaija, konferenciji na kojoj vodstvo tvrtke upoznaje sadašnje i potencijalne investitore o kratkoročnim i dugoročnim planovima, objavljeno je između ostalog da će korejska tvrtka do 2030. na tržište izbaciti čak 21 novi električni model, odnosno modele koji ne idu na fosilna goriva.


Među njima, za skorašnju proizvodnju spomenut je i retro-futuristički model izraženo sportskih linija pod nazivom N Vision 74.


Prije nekoliko godina je prvi put predstavljen  u formi koncepta. Automobilski fanovi su bili oduševljeni njegovim izgledom, no kao i u mnogim drugim slučajevima s konceptima auta, bilo je vrlo upitno hoće li ikada stići do proizvodnih linija.




Sad su te sumnje očito otklonjene i do najkasnije 2030. ovaj prekrasni model mogao bi se naći na cestama.


Ideja o ovom automobilu i njegov izgled nisu pali s neba, on ima duboke korijene povezane s brojkom u njegovom nazivu.


Naime, 1974. godine je od legendarnog talijanskog dizajnera Giorgettoa Giugiaroa (odgovoran za dizajn niza legendarnih modela, od DeLoreana, preko Golfa 1 i Pande, do Punta i Alfa Romea 159, da spomenemo samo neke), Hyundai je naručio dizajn svog prvog sportskog modela Pony Coupe.


Izrađen je veći broj prototipova, no projekt je na kraju gurnut u ladice.



Hyundai Pony Coupe

Pedeset godina kasnije inspirirao je neke nove dizajnere i stvoren je N Vision 74, ali i inženjere u Hyundaiju da osim unikatnog dizajna ponudi i unikatni pogon.


Automobil je zamišljen kao neka vrsta hibrida, umjesto teške baterije tipične za današnja električna vozila, ovaj model će imati samo manju međuspremničku bateriju koja se stalo dopunjuje gorivom ćelijom čiju proizvodnju električne energije osigurava vodik.


Ovaj kemijski element mnogi smatraju energentom budućnosti i pravom „zelenom“ alternativom motorima na fosilna goriva, no ova tehnologija se zbog slabog razvoja prateće infrastrukture, pa i cijene vodika (još) nije uhvatila.


Trenutno postoje samo dva modela na gorive ćelije u slobodnoj prodaji, Toyota Mirai i model Hyunadija Nexo.


Što se tiče infrastrukture, odnosno stanica za punjenje, za one u Južnoj Koreji nema straha. Ovaj automobil s jednim punjenjem (vodik se puni u spremnik brzo kao i benzin), bi trebao imati domet 600 kilometara, a  u Koreji ima solidnih 172 stanice s vodikom. U ostalim dijelovima svijeta, problem je veći.


Njemačka još stoji dosta dobro s 91 stanicom s vodikom, SAD ima samo 59, a Velika Britanija tek šest stanica.