Nekonvencionalna i progresivna Cupra najbrže je rastuća automobilska marka u Europi
povezane vijesti
Ne tako davno izgledalo je da je europska automobilska industrija ili zadovoljna pozicijama koje drži ili – kopni. Sretna u onim slučajevima kad joj se kao vlasnici pojave nove snage s drugih kontinenata. A onda se Seat 2018. godine odlučio na neočekivani potez: pokrenuo je podbrend Cupra, koji je po svom karakteru trebao biti apsolutni sportaš nadasve raskošnog, moćnog dizajna. Baš upečatljivim osvajačem, ili osvajačicom s karakterom Mediterana.
Privlačan i zavodljiv kao što je to primjerice svojim okusima mediteranska kuhinja. Iako je bilo mnogo skeptičnih, jer pokušavao je to svojedobno i Seat, ali bezuspješno, Cupra se pokazala i više nego dobitnom kombinacijom.
Pa se tako nezaustavljivi impuls marke Cupra nastavio i u 2022. godini s rekordnom isporukom od 152.900 vozila, što je porast od 92,7 posto u usporedbi s prethodnom godinom kad je realizirano 79.300 vozila. Od svojeg osnutka u 2018. godini marka Cupra prodala je gotovo 300.000 vozila, više od pola, dakle, samo lani. Rezultati su potaknuli financijski zaokret tvrtke u godini koja je bila obilježena nestašicom poluvodiča i ostalih važnih dijelova. Ukupno je društvo Seat 2022. godinu zaključilo s 385.600 isporučenih vozila, što predstavlja smanjenje od 18,1 posto u usporedbi s 2021. godinom (470.500 vozila) kao rezultat tih nestašica.
– Godina 2022. bila je nepredvidljiva, no zbilja smo je iskoristili na najbolji mogući način. Marka Cupra nastavila je premašivati očekivanja i učvrstila svoj položaj kao najbrže rastuća automobilska marka u Europi. Naši izvanredni podaci o isporukama dokazuju da potražnja za markom i elektrificiranim vozilima nipošto ne jenjava. Budući da smo bili suočeni s trajnom nestašicom poluvodiča i dijelova, donijeli smo stratešku odluku da prednost damo modelima marke Cupra s većom maržom, a ne automobilima marke Seat, rekao je Wayne Griffiths, generalni direktor marki Seat i Cupra.
Njemačka je i dalje vodeće tržište društva Seat sa 105.300 prodanih vozila, što je 1,2 posto više nego u 2021. godini (104.100 vozila). Španjolska je zadržala svoju poziciju drugog najvećeg tržišta, ali je sa 62.900 prodanih automobila zabilježila 23,1 posto manje nego u prethodnoj godini.
Predvođena izvrsno prodavanim modelom Formentor, Cupra je postavila nove rekorde tijekom 2022. godine. Prvi samostalni model marke prodan je u 97.600 primjeraka te je zaslužan za 63,8 posto prodaje marke i više od četvrtine prodaje društva Seat. Istovremeno je drugi najpopularniji model marke Cupra, Born, obilježio svojih prvih godinu dana na tržištu s 31.400 isporučenih vozila.
Ključna europska tržišta marke Cupra bila su Njemačka (58.400 vozila; porast od 89,9 % u usporedbi s 2021. godinom), Velika Britanija (14.400 vozila: +87,4), Španjolska (13.600 vozila: +23,9), Italija (11.300 vozila: +83,9), Francuska (7.600 vozila: +86,5), Austrija (5.400 vozila: +157,6) i Švicarska (5.000 vozila: +38,3). Globalno je gledano nekonvencionalna pustolovna marka zabilježila porast u Meksiku (4.300 vozila: +120 posto), Turskoj (2.800 vozila: +879,6) i Izraelu (2.700 vozila: +138,8).
Lani je Cupra doživjela novi zamah ulaskom na australsko tržište te otvaranjem novih lokacija City Garage u Lisabonu, Rotterdamu i Sydneyju. Ove se priprema za ekspanziju svoje globalne mreže otvaranjem novih lokacija u Berlinu, Madridu i Parizu.
– Potražnja kako za vozilima marke Seat tako i markom Cupra i dalje je velika, a obje bilježe rekordne brojeve narudžbi. Naša snaga krije se u atraktivnosti naših marki i bogatoj ponudi za kupce, od najučinkovitijih tradicionalnih motora s unutarnjim izgaranjem pa sve do potpuno električnih vozila, rekao je Kai Vogler, izvršni potpredsjednik društva Seat nadležan za prodaju i marketing.
Godina 2023. bit će ispunjena prekretnicama za tvrtku. San marke Cupra postat će stvarnost kada službeno predstavi model Tavascan, prvo potpuno električno sportsko SUV vozilo u verziji koja je spremna za serijsku proizvodnju. Također će povećati svoju ponudu novim verzijama i novim motorima koji će biti dostupni za modele u postojećoj ponudi. Ove će godine društvo SEAT S.A. usto obilježiti 30. obljetnicu tvornice u Martorellu, što će biti proslava kojom će započeti elektrifikacija tvrtke.