
Foto Wiki
Ovih 12 klasičnih automobila udvostručilo je vrijednost (od veljače 2025.)
povezane vijesti
Youngtimeri su automobili stari između 15 i 25 godina. Modeli koji su još stariji nazivaju se klasičnim automobilima. U potonjoj kategoriji vrijednost se manje-više iskristalizirala, ali kod youngtimera cijene su još dinamične, piše revija HAK.
Udvostručenje vrijednosti u roku od godinu dana događa se čak i redovito, kao što otkriva njemački Youngtimer Price Guide. Cjenik Classic-Analyticsa sadrži ne manje od 3500 ponuda za 1000 modela automobila i od 53 marke automobila, a tu je i nekoliko doista velikih povećanja vrijednosti. Automobil poput Renault Twinga, na primjer, sada vrijedi tri puta više nego prije šest mjeseci. Tržišni analitičari iz Classic Analyticsa navode cijenu od 3900 eura za Twingo u dobrom stanju, dok je u siječnju 2024. cijena još bila 1200 eura. Golf GTI također je znatno poskupio u istom razdoblju: između siječnja 2024. i 2025. njegova je vrijednost porasla na 14.000 eura. To je 7800 eura više nego prije godinu dana – povećanje vrijednosti od 125,8 posto u jednoj godini. Međutim, najveći porast cijene u apsolutnom iznosu postigao je automobil koji je već bio rijedak tijekom svog proizvodnog razdoblja: Talbot Samba Rallye, čija cijena iznosi 18.000 eura. Godinu dana ranije francuski automobil bio bi dostupan za samo 6800 eura. Peugeot je na listi povećanja cijena zastupljen s tri modela: s 306 kao kabriolet i u sportskoj verziji S16, ali i kao njegov prethodnik model 309 Gti 16V. Razvoj vrijednosti ovih modela potvrđuje staro pravilo da su kabrioleti i sportski top modeli posebno popularni kao klasici.
Ovih 12 klasičnih automobila udvostručilo je vrijednost (od veljače 2025.)
- Renault Twingo (’92-’98) 225 posto
- Peugeot 309 Gti 16V (’90-’93) 188,9 posto
- Talbot Samba rally (’83-’86) 164.7 posto
- Pontiac Firebird TransAm (’93-’98) 154.5 posto
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (’93 -’96) 151.5 posto
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (’86-’89) 145.9 posto
- Peugeot 306 2.0i Kabriolet (’94-’97) 136.7 posto
- Lancia Ypsilon 1.1 (’95-’00) 128.6 posto
- Talbot Sunbeam (’79-’81) 127.8 posto
- VW Golf II GTI (’84-’87) 125.8 posto
- Volvo 740DL (’82-’84) 118.9 posto
- Toyota MR 2 Coupé T-Bar (’90-’94) 113.3 posto