foto: REUTERS/Fabrizio Bensch
Troškovi su najmanje 7000 eura. Zbog toga se popravak često ne isplati, pogotovo kod jeftinih električnih automobila.
povezane vijesti
- Stiže novi tip baterija? Automobilska industrija konačno ima plan kako spriječiti požare električnih vozila
- Popravak električnog auta nakon nesreće znatno je skuplji nego kod benzinca i dizelaša, evo zašto
- Toyota pronašla rješenje? Benzinski motor prilagodili da radi na vodik, dodali i “čarobni” filter
Ugrizi glodavaca stvaraju velike probleme vlasnicima automobila, a ako mogu personalizirati, imao sam priliku uvjeriti se koliko to može biti skupo. Naime, prije desetak godina neko neidentificirano stvorenje (miš, štakor, kuna…, ili možda čak mačka) pregrizlo je kabel letve volana i lambda sonde na obiteljskom Mitsubishi Coltu. U ovlaštenom servisu ponuda za popravak iznosila je čak 13.000 kuna pa sam pronašao opciju reparacije upravljača te rezervnu lambda sondu (Boschovu). Cijena je na kraju bila mnogo prihvatljivijih 3500 kuna, piše revija HAK. Tako je s jednim benzincem, na kojem se kabeli mogu lokalizirano zamijeniti, a što ako glodavci pregrizu jedan, jedini kabel na električnom automobilu, negdje u blizini baterije ili motora?
Situacija je mnogo složenija. To pokazuje procjena njemačkog Allianz Center for Technology (AZT). Naime, ne možete jednostavno zamijeniti visokonaponske kabele ako ih kuna ili drugi glodavci ugrizu i pregrizu. Čak i ako je oštećen samo jedan kabel, obično se mora zamijeniti cijela struktura kabela. Troškovi su najmanje 7000 eura. Zbog toga se popravak često ne isplati, pogotovo kod jeftinih električnih automobila. Na malim električnim automobilima, kao što su VW e-Up ili Renault Zoe, ugriz kune često znači i otpis cijelog vozila.
Dobra vijest je da glodavcima nije tako lako ući u motorni prostor električnog automobila kako bi pregrizli kabele. Većina električnih automobila potpuno je obložena, a visokonaponski kabeli zaštićeni su debelom izolacijom.