Foto: iStock
U pitanju je softverski problem, pa se dva milijuna vozila u prometu ne povlači u klasičnom smislu, već Tesla izdaje softversku nadogradnju
povezane vijesti
- Spajaju se Honda, Nissan i Mitsubishi? Novi automobilski div kao odgovor Tesli, Toyoti i VW-u
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Nakon Trumpa, najveći pobjednik izbora je Elon Musk. Dobit će posebno ministarstvo i mogući sukob interesa
Kroz priličnu tehničku komplikaciju prolazi Tesla radi nalaza američke Nacionalne uprave za sigurnost u cestovnom prometu (NHTS), koja je ustvrdila da se njihovih dva milijuna vozila trebaju povući kako bi se povećala sigurnost na cesti.
Današnje Izvješće o sigurnosnom opozivu je rezultat dvogodišnje istrage NHTS-a na Teslinim automobilima po pitanju njihove „Autopilot“ značajke koja automobile čine djelomično autonomnima u vožnji. U praksi, vozač mora gledati na cestu i eventualno korigirati vožnju, ali može pustiti volan i prepustiti softveru da autom upravlja umjesto njega.
NHTS je dugo davao do znanja da Teslin „Autopilot“ nije puni autonomni sustav, a da se vozači s njim ponašaju kao da je, što kritično smanjuje sigurnost na cesti.
Čudne prometne nesreće kad je bio uključen „Autopilot“, ali snimke na društvenim mrežama kako ljudi dok sjede na vozačkom mjestu Tesle čitaju novine ili čak spavaju za vrijeme vožnje bili su jaki argumenti za NHTS da nešto poduzmu. Istraga je uključila analizu 956 prometnih nesreća Teslinih vozila dok je „Autopilot“ bio uključen.
“Automatizirana tehnologija ima veliku perspektivu za poboljšanje sigurnosti, ali samo ako se koristi odgovorno. Današnja odluka je primjer da do poboljšanja automatiziranih sustava dođemo davanjem prioriteta sigurnosti” – prenosi Business Insider izjavu uz NHTS-a.
Treba reći da je u pitanju softverski problem, pa se spomenutih dva milijuna vozila u prometu (2012-2023 Model S, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 i 2020-2023 Model Y), ne povlači u klasičnom smislu, već Tesla izdaje softversku nadogradnju koja će se instalirati preko Wi-Fija automatski i bit će besplatna. Bit nadogradnje je u tome da će sada softver dodatno ograničiti potencijalno neodgovorno ili nesmotreno ponašanje vozača. Prije svega, koliko se može shvatiti, da bi se auto kretao i s uključenim „Autopilotom“ vozač će odsad morati imati ruke na volanu.
Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu je istaknula da je Tesla surađivala u ovom slučaju i očito imala spremno rješenje da se uskladi sa zahtjevima NHTS-a. Naime, već jučer je nadograđen softver koji ograničava značajke Teslinog „Autopilota“ i tjera vozače da budu angažiraniji u vožnji s njim negoli dosad, odnosno instaliran je preko internetske veze na većinu od spomenutih dva milijuna vozila.