Neće biti bolje

Na isporuku novog automobila čeka se i do godinu dana. Toliko se nekad čekalo samo u SSSR-u

Edi Prodan

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Čekanje na isporuku automobila i do godinu dana nezapamćeno u povijesti »zapadnih« zemalja danas je skoro pravilo - toliko se »limenog ljubimca« čekalo samo u SSSR-u



Nevjerojatni sudari dvaju svjetova najznačajnije su obilježje godine koja će za nekoliko dana biti iza nas. I bolje, konstatirat će mnogi, od zaposlenika u tvornicama automobila ili njima pridruženim kanalima prodaje pa sve do kupaca. Razlog tome je jednostavan: nakon »lock downova« koji su usporili prodaju 2020. godine, stigli smo u 2021. u kojoj – nema automobila.


Ono što je u doba podjele svijeta na političko-ideološke blokove bilo predmet posprdnog odnosa »zapada« prema »istoku«, a između ostalog to su najčešće bili rokovi isporuke automobila, ove je godine zadesilo i »zapad«. Nešto što je bilo nezamislivo u svim gospodarskim krizama nakon II. svjetskog rata u državama »kapitalističkog bloka«, 2021. se eto – dogodilo.


– Dobar dan. Zainteresirani smo za vaš automobil, u procesu smo rješavanja kreditne linije s našom bankom, voljeli bismo uz vašu pomoć odabrati konkretni model i boju te vidjeti koji nam je rok da bismo rješili »papirologiju«.




Sasvim uobičajena konverzacija od strane potencijalnih kupaca, ove je godine nailazila na krajnje neuobičajeni odgovor.


– Drago nam je, no moramo vas upozoriti da je uobičajeno čekanje za model koji st odabrali, ali i sva ostale modele naše automobilske kuće oko 300 dana…


Hinjeno nehajni odgovor prodavača najprije je zaprepaštavao kupce da bi kasnije, tijekom godine postao – uobičajen.


Došlo je do situacije da kupac ne bira marku i model već onog proizvođača koji zbog razno-raznih razloga ima nešto automobila na skladištu.


S druge strane, trebale bi ovo u tehnološkom smislu biti iznimno uzbudljiva vremena. Zaokret prema novim izvorima energije, prije svega električnoj energiji, donose sasvim nove automobilske kreacije. Nije riječ o »ubacivanju« elektromotora i pripadajuće baterije u klasične modele na koje smo navikli i u »običnom« »fosilnom« svijetu, već o dizajnerskim iskoracima koje bismo ne tako davno definirali čistim futurizmom koji se nikada neće dogoditi.


Danas su svi ti modeli mogući, svi se oni već nalaze na prometnicama u sasvim klasičnim prometnim situacijama. Ono što dakako ne prati taj modelski iskorak su je broj i kvaliteta mjesta za punjenje.