Foto: Morgan Motor Company
Već na prvi pogled jasno je da je Morgan jedan jedini, da nitko ne proizvodi ništa slično. Vizualno napadno retro, kao da je ispao iz vremena prije 2. svjetskog rata, tehnički je to ipak vrlo moderan automobil
povezane vijesti
To što neki automobil u 21. stoljeću ima motor s tri cilindra nije neko čudo, zapravo je takve konfiguracije sve više, ali kad proizvođač najavi da ima i tri kotača (a ne zove se Piaggio), onda ostaje poveći upitnik iznad glave.
Ali zakratko. Riječ je o novom automobilu engleske tvrtke Morgan koja funkcionira bez prestanka već 112 godina i resi je činjenica da se nikad nije povodila za drugima i pratila standarde auto-industrije. Konfiguracija s tri kotača je zapravo povratak njihovim korijenima jer su automobile s dva naprijed i jednim kotačem pozadi radili sve do polovice prošlog stoljeća. Koliko se ova tvrtka teško odlučuje na promjene svjedoči i činjenica da su sva svoja vozila sve do 2020. radili na istom dizajnu čeličnog podvozja od 1936. godine što je rekord u auto-industriji.
Promjene u izradi ovih egzotičnih automobila s retro-sportskim štihom su male od samih početaka do danas, i mnoge je takve tvrtke nespremnost na promjene i prilagodbe tržištu koštalo propasti. Ne i Morgan.
Morgan je u svojoj dugoj povijesti samo dva puta prekidao proizvodnju i to zbog više sile: jednom na kratko za vrijeme 2. svjetskog rata i početkom 2020. zbog pandemije. Inače su stabilna manufaktura s oko 220 zaposlenih koji godišnje ručno sastave 850 automobila.
Novi model iz Morgana, na neki je način moderni nasljednik 3-Wheelera koji se proizvodio od 2012. također, kako mu i ime sugerira u konfiguraciji s tri kotača, ali je ujedno i prvi Morgan na novoj aluminijskoj šasiji monokok strukture.
Već na prvi pogled jasno je da je Morgan jedan jedini, da nitko ne proizvodi ništa slično. Vizualno napadno retro, kao da je ispao iz vremena prije 2. svjetskog rata, tehnički je to ipak vrlo moderan automobil.
Motor nije proizvod Morgana, već je riječ o atmosferskom Fordovom 1,5-litrenom motoru koji razvija 118 konjskih snaga što mu je dovoljno da ubrza od 0 do 100 km/h za otprilike 7 sekundi i da potegne do maksimalne brzine od 210 kilometara na sat. Prilično su to „živahne“ performanse, ali treba imati na umu da je ovaj dvosjed gotovo upola lakši od nekog današnjeg standardnog osobnog automobila sa svojih 635 kilograma težine. Inače, Fordov motor je još jedan element držanja do tradicije. Naime, u Morgan su se Fordovi motori ugrađivali i 30-ih i 40-ih godina prošlog stoljeća. Mjenjačka kutija je također „posuđena“ i provjerena u praksi; riječ je o onom iz Mazde MX-5 s pet stupnjeva kakav se nalazila i u 3-Wheeleru.
S obzirom da smo ipak u 21. stoljeću ne iznenađuju neke novotarije nikad prije viđene u Morganu, prije svega se tu misli na potpuno digitalne brojčanike i USB priključke na kontrolnoj ploči. Sve u automobilu, koji je “originalni” roadster, dakle dvosjed bez krova, je vodootporno, uključujući kožu na volanu i materijal koji pokriva sjedala.
Iako sumnjamo da će ikad po našim cestama voziti neki Morgan, pa ga predstavljamo više kao zanimljivost i egzotičnu „zvjerku“ u svijetu automobila ugodnu oku, nije zgorega koliko će zainteresirane koštati vjetar u kosi izazvan vožnjom u modelu Super 3. Kako su iz Morgana objavili, početna cijena je 50 tisuća eura.