Veliki test

Moćnik zaljubljen u dugoprugaška natjecanja. Testirali smo novu Kiu Sorento

Edi Prodan

Jednostavna osnova zahvaljujući nizu osobnih znakova Sorentovu vanjštinu čini itekako modernom i privlačnom



Dulje od dvadeset godina na tržištu, u zreloj fazi četvrte generacije, konkretno nakon nešto temeljitijeg redizajna, KIA-in najveći SUV Sorento opet je u napadačkoj formaciji. Kažemo opet jer već je to bio u svojoj prvoj generaciji, na samom početku tisućljeća kad KIA nije bila ni blizu zvjezdanog statusa koji danas ima, Sorento je postizao jako dobre rezultate i to posebno na najprobirljivijim europskim tržištima kao što je to primjerice ono, »na otoku« konkretno u Engleskoj gdje se dugo vremena tražio primjerak više upečatljivog korejskog moćnika. Uslijedila je faza rasta i vrlo zanimljivog razvoja za broj manjeg Sportagea tako da je Sorento na neko vrijeme ušao u drugi plan. Uostalom upravo je Sportage svojim rastom i kvalitetom ušao na teritorij koji je u svojoj prvoj generaciji obilježavao Sorento.


Rekli smo redizajn je bio značajniji tako da je naš testni Sorento dobio čitav niz vizualno-identifikacijskih elemenata koji ga približavaju najznačajnijim dizajnerskim iskoracima KIA-e, onima koji se vezuju uz njezin električna vozila, ona koja je nedavno nagradama obasuo i »Red dot«.


Bazni koncept voluminoznog SUV-a je možda donekle i konzervativan, ali upravo zahvaljujući nizu osobnih znakova, tu posebno mislimo na svjetla, Sorentova vanjština može se definirati modernom. Unutrašnjost je u funkcionalnom i dizajnerskom smislu raskošna. Prostranost se posebno dobro osjeti kod putnika koji se voze na stražnjom sjedalima. Nema tog košarkaša koji na toj poziciji neće moći do mile volje rastegnuti noge! Veliki je broj pretinca, domišljatih funkcionalnih rješenja tako da prostora ima za krupne ljude i – sve sitnice. Isto možemo ustvrditi i za prtljažnik koji može imati tri definicije volumena. Dakako, jedna je bazna, druga sa spuštenim stražnjim sjedalima, a treća kad je u podnicu prtljažnika postavljen i treći red sjedala. U svim varijantama prostora je i više nego dovoljno da bi se udovoljio željama četvero putnika koji na godišnjem odmoru planiraju provesti tjedan ili dva.


Foto Edi Prodan




Vizualno unutrašnjost je naglašena s velikim ekranom koji povezuje instrument ploču i središnju konzolu. Ne tako davno to su bila dva striktno odvojena svijeta, danas, pa tako i kod Sorenta jedan set. Iznimno je to sadržajna priča, jako pregledna u svakom slučaju uvodi i ovaj KIA-in primjerak u svijet visokog luksuza. Sjedala su vrlo udobna, a kako je u našem slučaju bila riječ o najopremljenijoj inačici Sorenta, imala su kožne presvlake, mogućnost namještanja uz pomoć elektromotora kao i funkciju masaže koja za dugih, ma i kratkih, putovanja dolazi »k’o naručena«.


U svom pogonskom dijelu Sorento je ostao dosljedan klasici. Iako je KIA jedan od najpoznatijih proizvođača automobila na struju, u ovom slučaju ostali su dosljedni klasici, velikom dizelskom agregatu. Mnogi će s pravom zaključiti kako je za pokretanje vozila teškog skoro dvije tone 2,2-litrenbo dizelaš savršena kombinacija. U pravu su jer tu je i jako stabilnih dvije stotine »konja« tako da je vožnja suverena, potpuno u skladu s impresijama koje kod prolaznika i ostalih sudionika u prometu izaziva jedan ovakav automobil. Ono što je također jako dobro, prosječna potrošnja i uz »tešku nogu na gasu« ostaje u granicama vrlo pristojnog. Što to znači »pristojno« uz današnje cijene energenata? Pa to da imate automobil od vije tone s dvjesto »konja« u kojem je putnika težine jedno 400 kilograma, pa je tako logično da je i najmanje stotinu kilograma prtljage te da uz vrlo dinamičnu vožnju trošite svega oko sedam litara na stotinu kilometara. Dakako, Sorento s ovakvim motorom je osjetljiviji, kad govorimo o potrošnji, na gradsku vožnju, no sve u svemu, kako ga god i gdje koristili, teško da će vam prosjek preći 8,5 litara.


Foto Edi Prodan


Kvaliteta vožnje je naglašeno dugoprugaša. Lako se, uz vrlo dobar automatski mjenjač koji dakako ima niz postavki, doseže željenu brzinu, jednostavno se obavlja i pretjecanja, brzo se i ugodno prelazi velik broj kilometra, ne treba zaboraviti ni to da je akustička izolacija i više nego dobra, tako da je užitak voziti ga na veći broj kilometara. Dakako da zbog gabarita u gradovima, posebno u onima koja imaju brojne radove na komunalnoj infrastrukturi, nije toliko probitačan, no ima jednu jako dobru mogućnost koja je posebno korisna na sve užim parkirališnim mjestima. Može ga se naime uz pomoć daljinskog upravljača uparkirati i isparkirati tako da se u njemu ne nalazi – nitko. Odlični dodatak koji će vas osloboditi muke izlaska iz vozila kad se vrata mogu otvoriti, a da ne oštetite do vas parkirano vozilo, tek toliko da se tijelo provuče kroz tih nekoliko desetaka centimetara.


I u usporedbi s konkurencijom Sorento bi zauzeo jako dobre pozicije. Posebno kad ga stavimo u kontekst jednadžbe koja analizira odnos između uloženog i dobivenog. U konkretnom testnom primjerku velike raskoši i luksuza još i više. Jer dok je u baznoj verziji Sorento poprilično cijenom sličan ostalima, s najvišim »paketom« opreme postaje značajnije povoljan.


Apsolutno automobil za dugoprugaše, za ljude koji poslom, osobnom ili na korist drugih, mjesečno i godišnje prevaljuju velik broj kilometara. Od 25 do 30 tisuća. Visoka kvaliteta materijala, dugovječnosti i u vizualnom smislu, niska potrošnja – sve su to elementi koji govore u prilog njegove nabavke. U svakom slučaju nije to vozilo koje se kupuje da bi se imalo obiteljski automobil pa kad zatreba, riječ je ipak o studioznijoj priči, o pravom malom elaboratu koji prethodi odluci o kupnji jednog ovakvog automobila.


Foto Edi Prodan


U konačnici, cijena se kod testnog primjerka zaustavlja na 74 tisuće eura. Mnogo, mada slično konkurenciji, ipak povoljnije od premium primjeraka.


Ono što se također mora znati da u verziji našeg testnog automobila nije nedostajalo apsolutno ničeg što se danas ugrađuje u automobile.


U nekoj jednostavnijoj verziji, primjerice bez kožnih presvlaka sjedala ili nešto manje moćnog audiosustava, cijena bi bila znatno niža, do Sorenta se može već za šezdesetak tisuća eura.


Bogata oprema


– Presvlake sjedala od kože nappa


– alu naplatci 20 inča


– namjestivo vozačevo sjedalo s memorijom


– digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča


– središnji zaslon multimedije od 12,3 inča


– navigacija


– grijanje prednjih i stražnjih sjedala


– hlađenje prednjih sjedala


– daljinsko preklapanje sjedala u drugom redu


– grijani multifunkcionalni upravljač presvučen kožom


– head-up zaslon


– kamere s prikazom 360 stupnjeva


– ambijentalno osvjetljenje


– električno otvaranje prtljažnika


– glazbeni sustav Bose


– automatsko kočenje


– zadržavanje u voznom traku


– daljinsko parkiranje pomoću ključa