Foto Arhiva/NL
Često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora.
povezane vijesti
Ideje za uštedu goriva u ovim teškim vremenima? Logičan odgovor bio bi koristiti javni prijevoz ili voziti se biciklom, ali komfor automobila nam je često draži, a i biciklistička infrastruktura u mnogim hrvatskim mjestima nije razvijena. Možda će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju start/stop funkciju, pasti na pamet na semforima ili u dužim zastojima ugasiti motor? No to često nije pametna ideja, piše revija HAK.
Dobar primjer je start/stop sustav, odnosno automobil s tim sustavom. Start/stop neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Na vašoj instrumetnoj ploči pojavit će se crveni simbol start/stop sustava (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sustav ne radi, odnosno da ne isključuje motor.
Ako nemate start/stop sustav izbjegavajte gašenje motora dok stojite na semaforu – ako mislite tako uštedjeti gorivo – i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti ništa, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora.
Zapamtite da potpuno gašenje, bez dodavanja kontakta, gas i sva svjetla na automobilu, što vas čini manje uočljivima vozilima koja dolaze iza vas ili vam dolaze ususret.