MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Hyperscreen je opremljen artificijelnom inteligencijom, softverom koji može učiti i prilagoditi se navikama korisnika te mu predlagati kako koristiti informacije i zabavu preko ekrana
povezane vijesti
Na početku ere flat televizora velike dijagonale, plazme su vladale za početak i zato jer su davale glađu sliku i puno bolje prikazivale crnu od LCD televizora. I od jedne i od druge tehnologije OLED na bazi organske elektroluminiscencije je bio mnogo bolje rješenje, no do prije 15-ak godina bio je tehnički problem napraviti ekran velikih dijagonala. Barijera je u međuvremenu riješena, plazma TV-i su izumrli, no tržištem televizora i dalje dominira tehnologija tekućih kristala LCD, iako je OLED superioran u kvalitete slike. Dakako, razlog je cijena. Za TV iste dijagonale s OLED tehnologijom morat ćete platiti barem tri puta više od LCD TV-a.
Eh, upravo taj skupi OLED i k tome još ogroman (141 cm širine) njemački Mercedes se namjerio ugraditi kao displej u komandnu ploču automobila koji će označiti tranziciju sinonima za benzinske i dizel motore prema automobilima na baterijski električni pogon.
Preciznije, ogromni MBUX (Mercedes-Benz User Experience) Hyperscreen je opcija (uz nadoplatu dakako), za Mercedesovu nadolazeću luksuznu limuzinu EQS, čiji je izgled i performanse poznat već od 2019., ali se na tržištu očekuje naredne godine. Kad to radi Mercedes, nema labavo, već prvi pogled na impresivnu vanjštinu EQS modela vjerojatno izaziva glavobolju kod konkurencije, bez obzira što će koštati oko 100 tisuća dolara, što je dvostruko od početne cijene Teslinog modela Y.
OLED ekran impresivnog kontrasta, kao tinte crne boje i čiste slike bez obzira na kut gledanja, koji će se protezati gotovo cijelom širinom novog Mercedesa je 4K, osjetljiv na dodir, zakrivljen za lakše praćenje komandi i informacija. Iz Mercedesa poručuju da je prekriven posebnim filterom za redukciju refleksija.
Da stvar bude bolja, Hyperscreen je opremljen artificijelnom inteligencijom, softverom koji može učiti i prilagoditi se navikama korisnika te mu predlagati kako koristiti informacije i zabavu preko ekrana. Drugim riječima, korisnik neće morati skrolati po folderima, pa čak ni davati glasovne zapovijedi sistemu, AI softver će na velikom ekranu prikazivati sve važno i najčešće korišteno za što brži i lakši pristup.
U većini automobila komandna ploča je „centrirana“ prema vozaču, na ovom ekranu koji će se – kako smo već napisali – protezati cijelom širinom automobila, suvozač ima dio displeja za sebe i svoje potrebe i preferencije.