AMG SL 43

Mercedes objavio svoj najmanji sportski kabriolet, prvi komercijalni auto s električnim turbopunjačem

T.I.

Foto: Mercedes AMG

Foto: Mercedes AMG

SL 43 ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi, troši između 8,9 i 9,4 litre goriva na 100 kilometara i može postići maksimalnu brzinu od 275 kilometara na sat



Nakon dvije varijante s V8 motorima, Mercedes-AMG je danas predstavio SL 43, tehnički inovativan početni i najmanji model svog roadstera.


Ispod poklopca motora ovog sportskog kabrioleta vrlo elegantnog dizajna s mekim krovom od tkanine, je 2-litreni redni četverocilindrični benzinski motor M 139. Ovo je prvi SL model Mercedesa s četiri cilindra nakon skoro 60 godina.


Ono što SL43 izdvaja od konkurencije je činjenica  da je ovo prvi slučaj u svijetu komercijalnih automobila da se koristi električni turbopunjač. Ovaj sustav u SL 43 izravni je derivat razvoja tehnologije koju je uspješno koristio Mercedes-AMG Petronas F1 tim. Nova tehnologija je razvijena u partnerstvu s tvrtkom Garrett Motion i izvedena tako da je tanak i malen električni motor integriran direktno na osovinu punjača i rotacijskog dijela turbine na strani ispuha, na strani rotacijskog dijela kompresora. Elektromotor pokreće kotač kompresora prije nego što ovaj prihvati protok ispušnih plinova, poboljšavajući tako trenutni odziv u praznom hodu i kroz čitav raspon brzina. Ovaj sustav omogućava da električni turbopunjač radi kao klasični turbopunjač pri visokim obrtajima, ali novost je da postiže veliki okretni moment pri malim brzinama motora, što omogućuje naglo ubrzanje iz stajanja, usporedivo s onima kod električnih automobila koji su se pokazali kao superiorni u ubrzanju u odnosu na benzinske motore.

Foto galerija: Mercedes SL 43 AMG





Turbopunjač se pokreće preko 48-voltnog električnog sustava, koji također napaja remenski pogon starter-generator (RSG). Kao rezultat toga, Mercedes-AMG SL 43 ima snagu od 280 kW (381 KS) i maksimalni okretni moment od 480 Nm, plus dodatno kratkoročno pojačanje od 10 kW (14 KS) zahvaljujući RSG-u u određenim situacijama vožnje.


SL 43 ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi, troši između 8,9 i 9,4 litre goriva na 100 kilometara i može postići maksimalnu brzinu od 275 kilometara na sat.


Kabina je ista kao i kod drugih SL-a, s nadzornom pločom kojom dominira zaslon osjetljiv na dodir u sredini. Pokreće ga Mercedesov najnoviji MBUX infotainment sustav, a njegov se kut može podesiti do 20 stupnjeva kako bi se spriječile refleksije kada je krov spušten. Tu je i 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča, te razne opcije presvlake i ukrasa, uključujući Artico sintetsku kožu, napa kože i naglaske od karbonskih vlakana.


Cijena još nije objavljena, iz Mercedesa su priopćili da će je objaviti naredni mjesec. Sigurno je da će biti značajno niža od većih SL modela s motorima s 8 cilindara poput SL 55 modela koja košta oko 170 tisuća eura.


Kako izgleda na cesti i zvuči, pogledajte na videu u nastavku: