Foto: Mercedes
Na kilometar-satu je pisalo da je prevalio 1008 kilometara, a da niti jednom nije stao, odnosno prošao je put s jednim punjenjem baterije. Da stvar bude zanimljivija, kompjuter je u tom trenutku javljao da baterija ima kapaciteta još za 140 kilometara
povezane vijesti
Na samom početku godine Mercedes je predstavio koncept električnog modela nazvanog EQXX. Ispod karoserije, odnosno iza retro-modernog dizajna automobila na pola puta između limuzine i sportskog automobila, skriva se koncept laganog (1750 kilograma što je manje negoli VW ID.3 čija baterija dobaci „tek“ 430 km) , ultra aerodinamičnog i super učinkovitog vozila s jednim osnovnim ciljem: prevaliti s jednim punjenjem baterije preko 1000 kilometara.
I kao što su iz Mercedesa tada obećali da neće proći dugo kako će ovaj koncept na cesti dokazati da je to moguće, probnu vožnju na duge staze su zaista i poduzeli prije desetak dana i sad objavili rezultate.
Dakle, par sretnih probnih vozača sjeo je u EQXX u tvornici u Sindelfingenu pored Stuttgarta, produžio prema švicarskim Alpama, i preko sjeverne Italije, Genove i Monaca stigao za 12 sati do obalnog grada Cassis na Azurnoj obali. Na kilometar-satu je pisalo da je prevalio 1008 kilometara, a da niti jednom nije stao, odnosno prošao je put s jednim punjenjem baterije. Da stvar bude zanimljivija, kompjuter je u tom trenutku javljao da baterija ima kapaciteta još za 140 kilometara što nas dovodi do još impresivnijeg dometa od 1148 kilometara.
Da bi došao do ovog rezultata, a da istovremeno auto ne bude super-težak zbog ogromne baterije, Mercedes je potražio pomoć inženjerskog tima njihovog tima Formule 1 u engleskom Brixworthu koji je u 495 kilograma baterije (što je 30 posto manje od baterije u njihovom produkcijskom EQS modelu), uspio „ugurati“ čak 100 kWh iskoristivog kapaciteta.
Za napomenuti je da je automobil na putu imao dodatni izvor energije. Naime, u njegov je krov ugrađen solarni panel koji je, čim je u Italiji zasjalo sunce, preuzeo sve funkcije na 12 V u automobilu pa je s tom uštedom energije za „periferne“ stvari u automobilu pridužio domet za 2 posto.
Hoće li EQXX ostati na razini koncepta ili će u serijsku proizvodnju još nije poznato, no sasvim je sigurno da će postignuća s učinkovitom baterijom sigurno biti primjenjivana u nadolazećim Mercedesovim električnim modelima.