Foto: Lotus
Doseg s jednim punjenjem bi, prema WLTP ciklusu, trebao iznositi do čak 600 k ilometara, slično kao i Tesla Model X Long Range
povezane vijesti
Lotus je prošle godine modelom Emira obilježila svoj oproštaj od benzinskih pogona, najavivši tako skori prelazak na potpunu elektrifikaciju, a potvrdu toga dobili smo ovog tjedna kada je predstavljen prvi električni SUV pod markom legendarnog britanskog proizvođača automobila, naziva Eletre.
Riječ o prvom “električnom hiper-SUV-u” na svijetu, tvrde iz Lotusa, što bi značilo da će se smjestiti, očekivano, u viši cjenovni segment, gdje će konkurirati klasično pokretanim luksuznim SUV-ima poput Lamborghinija Urus, ili pak električnim hiperautomobilima koji se ne mogu pohvaliti praktičnošću crossovera.
“Eletre je hrabar iskorak i revolucionaran novi automobil, koji ispunjava našu predanost da Lotus premjestimo u potpuno nove automobilske segmente dok proširujemo našu globalnu privlačnost i dostupnost. Ovo je važna točka u našoj povijesti i jasan signal naše stalne želje za transformacijom našeg poslovanja. To je pravi Lotus, a mi smo uvjereni da će oduševiti kupce automobila s performansama i ponuditi posebnu alternativu etabliranim igračima u segmentu” – komentirao je Matt Windle, izvršni direktor Lotus Cars.
Otkriveno je da će Elektre pokretati dva elektromotora, svaki smješten na jednoj osovini, ukupne snage oko 600 KS – i to u početnoj verziji modela. Ubrzanje od 0 do 100 km/h trebalo bi iznositi tek 2,9 sekunde, a najviša brzina dosegnut će 260 km/h. Snaga iz motora će se na cestu prenositi kroz sva četiri (23-inčna) kotača.
Doseg s jednim punjenjem bi, prema WLTP ciklusu, trebao iznositi do čak 600 k ilometara, slično kao i Tesla Model X Long Range. Sve to omogućit će baterije kapaciteta većega od 100 kWh, koje će se moći puniti snagom od čak 350 kW – to bi značilo da će se 400 kilometara dosega u Eletre moći “natankati” za samo 20 minuta. Među ostalim značajkama, istaknuti su zračni ovjes prilagodljive visine te zakretanje stražnjih kotača za smanjenje polumjera okretanja.
Oštar i agresivan dizajn eksterijera uzima stilske tragove iz modela Lotus Evija i Emira, s ciljem stvoriti dojam sportskog automobila koji se vozi s velikom brzinom, a ne SUV-a. Prednja rešetka aktivna je, pa se može otvoriti kada motorima, baterijama ili kočnicama treba dodatno hlađenje.
Eletre krasi panoramski krov, a interijer je ispunjen vrhunskim i održivim materijalima, uključujući napredne tkanine od mješavine vune i umjetnih mikrovlakana.
Od tehničkih dodataka, 5,1 metara dug Eletre će dolaziti s ugrađenim lidar senzorima sa svih strana, koji bi trebali omogućiti i autonomnu vožnju (zasad nije objavljeno koje razine), a softverske nadogradnje poboljšavat će dostupne opcije. U kabini dominira veliki 15,1-inčni infotainment zaslon, dok se ispred vozača i suvozača nalaze tek oko 3 centimetra visoki, ali široki zasloni s osnovnim informacijama.
Lotus će sa serijskom proizvodnjom električnog SUV-a započeti sljedeće godine u kineskom Wuhanu, a cijena još nije objavljena.