Foto: LG
U postizanju konačnog dogovora mogle bi presuditi i duboke veze između Applea i LG-a. Američka tvrtka već surađuje s podružnicama LG Grupe kao što su LG Display, LG Chem, LG Energy Solution i LG Innotek
povezane vijesti
- Tužba protiv Applea. Radnik tvrdi da je morao instalirati softver kojim mu prate čak i privatne galerije slika
- Apple lansira novi tablet koji će se u radu oslanjati na umjetnu inteligenciju
- Iako kaska za konkurencijom po pitanju uvođenja umjetne inteligencije, iza Applea je kvartal obilježen rastom prihoda
Apple je vrlo tajnovit kad pregovara s drugim tvrtkama oko poslovnih suradnji. Iznimka i nije sve glasnije brujanje o ambiciji tehnološkog giganata da se ubaci u konkurenciju proizvodnje električnih automobila. Dosad je više velikih tvrtki bilo predmet pretpostavki da su blizu dogovora s Appleom oko suradnje u lansiranju električnog automobila, a jučer se pojavio novi kandidat, možda i najozbiljniji dosad.
Prema raspoloživim informacijama, Apple već šest godina radi na projektu Titan i u centru tog projekta je konstruiranje autonomnog obiteljskog vozila. U međuvremenu, projekt je stao pa reaktiviran prije dvije godine povratkom Appleovog veteran Douga Fileda nakon što je duže vrijeme radio za Teslu.
U traženju partnera, činilo se početkom godine da je Apple našao rješenje u Hyundaiju. Korejske novine Korea IT News objavile su tada tekst u kojem se sugerira da bi dvije tvrtke mogle potpisati ugovor o suradnji već do ožujka i započeti proizvodnju autonomnih automobila oko 2024. godine u Sjedinjenim Državama. Napisali su i detalje, da će se automobili proizvoditi u pogonima KIA-e (koja je u vlasništvu Hyundaija), u Georgiji i proizvoditi 100 tisuća samovozećih električnih automobila već prve godine proizvodnje. Poslije su ti detalji demantirani, ali izneseno ih je previše da u tom dimu nije bilo i vatre.
Nekoliko mjeseci kasnije, druge korejske novine, The Korea Times, iznose tvrdnje kako je Apple opet u pregovorima oko istog posla, ali ne s Hyundaijem, već s drugim korejskim gigantom LG-jem. Točnije, s LG-jem i kanadskom tvrtkom Magna e-Powertrain koje su prije dogovorile suradnju.
Vrijednost LG Magna e-Powertrain procjenjuje se na milijardu dolara i bit će namijenjen proizvodnji e-motora, pretvarača i onboard punjača za konverziju struje. LG će biti vlasnik 51 posto nove tvrtke, a Magna 49 posto. Očekuje se da će se transakcija zaključiti u srpnju, dok se među ostalim uvjetima čeka odobrenje dioničara LG-a. LG je dosad dobavljao motore, baterije i druge komponente za General Motorsov Bolt EV i Teslu. Magna već proizvodi automobilsku elektroniku za razne tvrtke.
Drugim riječima, obje tvrtke već imaju temelj i iskustvo a zajednički poslovni poduhvat s Appleom kao prvim velikim klijentom cijelu bi priču podignuo na višu razinu.
U postizanju konačnog dogovora mogle bi presuditi i duboke veze između Applea i LG-a. Američka tvrtka već surađuje s podružnicama LG Grupe kao što su LG Display, LG Chem, LG Energy Solution i LG Innotek.